Conny Mathiesen ny verksamhetschef på Vidarkliniken

Conny Mathiesen har utsetts till ny verksamhetschef för Vidarkliniken fr o m 5 december 2013. Han har en lång bakgrund av ledande befattningar inom hälso- och sjukvård samt omsorg. Conny Mathiesen har redan tidigare anlitats av Vidarkliniken som managementkonsult i samband med ledarskapsutbild­ning. Conny Mathiesen är utbildad anestesisjuksköterska och marknads­ekonom.

Jag blev så oerhört glad när jag fick frågan. Med så många genuint nöjda patienter, till följd av att Vidarkliniken ser till hela människan, så har vi en viktig funktion att fylla inom svensk hälso- och sjukvård.

Han tar över efter Bo Lönn som har varit tillförordnad verksamhetschef och som nu tar över ordförandeskapet i Vidarklinikens styrelse efter Anders Kumlander.

För ytterligare information kontakta:

Bo Lönn, styrelseordförande                 tel 070-583 30 12

Conny Mathiesen, verksamhetschef     tel 072-213 28 00

Vidarkliniken består av sjukhus och vårdcentral i Järna samt öppenvårds­mottagningar i Stockholm och Norrköping.

Vidarkliniken är ett rehabiliteringssjukhus med sluten- och öppenvård för patienter med framför allt cancer i alla stadier, långvariga invärtesmedicinska sjukdomar, stressrelaterad psykisk ohälsa samt långvariga smärttillstånd. Vidarklinikens vårdcentral ingår i Stockholms läns landstings primärvård.
På Vidarkliniken bedrivs även forskning och utbildning.

Verksamheten startades 1985 och drivs som stiftelse utan vinstsyfte. Vidarkliniken är medlem i Famna – Riksorganisationen för idéburen vård och social omsorg.

En vård som berör och som präglas av respekt för
varje människas unika behov och förmåga.

www.vidarkliniken.se

• conny mathiesen