Getingar, humlor och omstart

Ett getingstick är något de flesta av oss vill undvika.  Vi går i försvarsställning när en geting kommer för nära oss. I år mer självklart än tidigare då denna sommar har varit full av getingar. Även humlan har en gadd. Men humlan ska tydligen vara rejält uppretad för att stickas.

Kanske detta är några av väldigt få problem med den sommar och semester vi just har avslutat. För trots allt föredrar vi det väder vi har haft än tvärtom. Dessutom fick vi ett fotbolls-VM att engagera oss i.

Omstart. Nu drar hösten igång. Först jobbmässigt och sedan väderleksmässigt. Dessutom finns det flera frågor som ska få svar. Hur blir det med konjunkturen? Fortsätter räntan ytterligare nedåt? Hur går det i valet i september?

Ett som är säkert är att vi fortsatt har fullt upp i Videum Science Park och det märks även hos er hyresgäster. Därför kommer säkert hösten att bjuda på många händelser. Både i Videum Science Park och i vår omvärld. Jag hoppas att vi rätt snart ska veta hur vi går vidare med en eventuell försäljning av kvarteret Forskaren och en nybyggnation i kvarteret Uppfinnaren. Vidare hoppas jag att den laddpark vi inviger 20 augusti vid lunchtid ska bli ett välkommet bidrag i arbetet med att skapa en fungerande infrastruktur i Växjö för elbilar.

När sedan dagarna blir allt kortare och höstmörkret lägger sig, kan det lätta upp att tänka på den fantastiska sommar vi nyss har haft och samtidigt hoppas på en minst lika bra nästa år. Lite naiva som vi är så lär det knappast vara geting- och humlesticken vi kommer att tänka på då. Även om det ena ger det andra.

Jag lyckades förstås få ett stick av vardera denna sommar. Det ena ute till sjöss och det andra när jag satte ned foten nere på kontinenten. Inte speciellt konstigt att humlan blev rejält uppretad när det kom en vedertagen fot farandes ovanifrån. Men i vinter lär det inte vara det jag tänker på när jag ser fram emot nästa sommar.