​Tvätt och skumma uppgörelser

Julledigheten är avklarad. Har ni haft det lugnt och skönt eller var det en befrielse att komma tillbaka till jobbet? I vår familj firade vi jul med att köra femtioelva tvättmaskiner som följd av den magsjuka som anlände lagom till helgen innan jul. Alla planer blev omkullkastade och träffarna med släktingar vi hade inplanerat övergick mer till att likna skumma knarkuppgörelser. ”Vi lägger våra julklappar till er under presenningen i skjulet så kan ni hämta in dem sen när vi åkt”. Ungefär så lät konversationerna. Julbordet bestod mest av flytande mat och Gammel Dansk i antiseptiskt syfte. Inte något ont som inte har något gott med sig i och för sig.

Lagom till nyår hade familjen piggnat på sig och vi kunde genomföra den planerade resan till Funäsdalen för lite skidåkning. Klart att alla är trötta efter en sådan jul och det hela liknade mest en blandning av Sällskapsresan och någon pjäs skriven av Lars Norén. Det tog väl 10 minuter efter att vi kommit upp på toppen innan alla tre barnen tydligt deklarerat antingen verbalt eller med kroppsspråket att ”jag vill åka hem”. Känns ju alltid bra efter 80 mil i bil och minus X tusen på kontot. När de vuxna i familjen sedan har olika taktik för att lösa uppkomna situationen enligt ett klassiskt good cop/bad cop-mönster är spektaklet fullbordat.

Så jag tyckte inte det var någon större plåga att komma tillbaka till jobbet. Det nya året består av många spännande saker ur Videum-perspektiv. Närmast kommer vi inviga hus Echo innehållande en ny konferensanläggningsdel. Om nu ledigheten inte blev exakt som man tänkt sig så går i alla fall det projektet som planerat!

Stefan Ronéus, affärschef Videum