Bravo Entrepreneurial HUB

Ett medlemskap som öppnar dörren till nätverk av erfarenhetsutbyte, en innovativ mötesplats och en kreativ arbetsmiljö.

Under 2016 kan ett nytt koncept för kreativa möten bli verklighet. När Bravo Entrepreneurial Hub förverkligas är tanken att erbjuda medlemskap till alla hyresgäster i Videum Science Park och alla tillväxtbolag i Företagsfabriken.

Planen är inte att stanna där. Vi får nämligen ofta frågan om man kan få komma på våra aktiviteter utan att vara hyresgäst och ibland är svaret ja, ibland nej. Med ett medlemskap i Bravo Entrepreneurial Hub löser det sig varje gång.

Med ett strategiskt läge mellan Videums reception och Företagsfabrikenslokaler i Hus Bravo skapas ett rum med en miljö tänkt att erbjuda många olika aktiviteter. Rummet ska vara i ständig förändring. Ena dagen avskärmat ostört arbete med 7–10 arbetsplatser och nästa kanske ett större mingel, en föreläsning eller workshop inom entreprenörskap. Hit ska man kunna komma när inspiration och ombyte behövs och det passar dagens schema i övrigt.

Full, flex, after hour

Planen är att erbjuda medlemskap på tre nivåer – full, flex och after hour. Du behöver inte vara ägare eller den som driver företaget, utan medlemskap kan man ansöka om även som anställd eller ”privatperson”.

– Liknande upplägg finns i storstäderna och vi vill visa att detta fungerar och behövs lika väl på regional nivå ute i landet, säger Helena Collin vd på Företagsfabriken och drivande i frågan.

Öppet för hela länet

Man behöver alltså inte vara hyresgäst i Videum Science Park eller företag inom Företagsfabriken, men man vill ändå ta del av den innovationskraft som finns i miljön. Kanske är det ett större bolag som för ett specifikt projekt vill komma bort från sin dagliga miljö, eller den lilla entreprenören som söker nya kontakter, erfarenhetsutbyte med andra och inspirationsaktiviteter under året? Bravo Entrepreneurial Hub ska vara en plats och en miljö som välkomnar personer med utvecklingsambitioner från hela länet.

Kvinnlig Business Club

– Vi har en förhoppning om att även satsa lite extra på kvinnor med en egen Business Club. Här handlar det om seriös affärsutveckling och aktivt nätverkande för drivna kvinnor i alla åldrar, beskriver Helena.

Under 2016 startar vi förverkligandet av idéerna. Bravo Entrepreneurial Hub - en innovationsmiljö för samverkan mellan branscher i näringslivet, innovationsstödsystemet och akademin.