Emma Wiklund inspirerar affärsänglar och entreprenörer

Under ett lunchseminarium i Videum Science Park onsdagen den 29 augusti kommer Emma Wiklund och berättar om drivkraften att ta sig från att vara världsberömd fotomodell till entreprenör och affärsängel.

Över 80 personer är anmälda till seminariet där Emma Wiklund delar med sig av sina erfarenheter från att driva bolag, lanseringen av hudvårdsmärket Emma S och delägarskapet i uppstartsbolaget DreamyDot.

Seminariet hålls för affärsänglar och entreprenörer som vill veta hur det är att gå in med kapital och delägande i bolag som investerare/affärsängel samt för de som vill ta in kapital och delägande i sitt bolag. Seminariet hålls i serien ”Mötesplats Kapital & Kunskap” i samarbete mellan Videum Science Park, Inkubatorn i Kronoberg, Tillväxtverket, Atri Nova Affärsutveckling, Kalmar Science Park och Connect Sydost. Seminariet hålls även i Kalmar på kvällen samma dag.

TID seminariet/lunchträffen är mellan klockan 11.00-13.00
DATUM onsdag den 29 augusti 2012
PLATS Videum konferens, Videum Science Park, PG Vejdes väg 29, Växjö

Stefan Uppman, Videum Science Park, 0470-72 33 17, stefan.uppman@videum.se
Mats Olsson, Kalmar Science Park, 070- 52116 94, mats.olsson@kalmarsciencepark.se
Helena Collin, Inkubatorn Kronoberg, 073- 336 77 50 helena.collin@inkubatorn.nu

• växjö kommun

Videum AB är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum förvaltar 113 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Det andra är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster, sammanlagt 120 och över 600 arbetstillfällen. Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter. Runt om på universitetsområdet och i Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk. Dessa verk ägs av Videum och Statens konstråd.