​För utveckling av länets programmerare

Tillsammans med Videum Science Park och IEC bjuder Företagsfabriken in programmerare för en nätverksträff i utvecklingsarbete.

Tisdag 3 november kommer ett 30-tal män och kvinnor som är intresserade av programmering till Videum Science Park i Växjö. Det är en blandning av företagare, anställda och studenter som träffas för att få en genomgång i hur IBM Bluemix’s plattform med öppen källkod kan användas för att bygga applikationer av varierande slag.

Att jobba med öppen källkod ligger i tiden och här visar ett stort företag att man vill vara med på framtidens IT-marknad genom att låta bli att specialbygga och istället vara en del av dagens öppna kod-miljö.

Träffen sker för att utveckla länets programmerare och samtidigt vara en mötesplats mellan näringsliv och akademi. Videum Science Park, IEC och Företagsfabriken anordnar träffen tillsammans.

PLATS Videum Science Park, Restaurang Delta, Framtidsvägen 16, Växjö
TID kl 16-20