​Innovatören Camilla Sandgren från Älmhult deltar i tv-program på kanal 5

”En fantastiskt rolig och lärorik resa på så många olika sätt” säger Camilla om sin medverkan i Kanal 5:s nya tv-satsning Ullared – Jakten på storsäljaren, en spinoff på serien Ullared. Camilla Sandgren är innovatör och entreprenör från Älmhult som efter avslutad utbildning på Linnéuniversitetets Designprogrammet – inriktning hållbar utveckling startade sitt företag Position Design.

”Jag tror att framtidens produkter skapas genom ständig uppmuntran för nya innovationer. Jag har som ambition att öka medvetandet om hållbar utveckling på alla nivåer.” berättar Camilla om synen på sitt företag. Det är samma drivkraft som gjorde att hon tackade ja till att vara med i tv-programmet. Sann entreprenör som hon är tog hon möjligheten att nå ut med sitt nya varumärket House of Molly. Varumärket innehållet miljövänliga kistor och urnor för smådjur, vilka idag säljs tillsammans med ett pedagogiskt verktyg som ett underlättande vid sorg i och med bortgång.

Tisdag den 7 april kl 20 på kanal 5 kan vi se Camilla Sandgren som en av de tävlande innovatörerna och entreprenörerna i Ullared, jakten på storsäljaren. Då startar nämligen programmet där Boris Lennerhov ger svenska folket chansen att sälja sin unika produkt på Gekås. Uppfinnare och entreprenörer presenterar sin produkt för Boris och hans dreamteam. Slutligen väljer Boris den produkt som får en plats bland hyllorna på Gekås.

Företagsfabriken i Kronoberg AB är länets företagsinkubator med plats för innovatörer och entreprenörer. Här får företagare kvalificerad affärsutveckling och en språngbräda för tillväxt. Camilla Sandgren och Position Design är ett av våra alumnibolag som deltagit i inkubationsprocessen för att utveckla sina innovationer och sitt företag.

Kontaktuppgifter:
Camilla Sandgren, vd och grundare
Position Design
camilla@positiondesignbyra.se
www.positiondesignbyra.se

Helena Collin, vd
Företagsfabriken i Kronoberg AB
helena.collin@foretagsfabriken.se
www.foretagsfabriken.se

FÖRETAGSFABRIKEN I KRONOBERG AB - bygger på företag

Företagsfabriken hjälper entreprenörer med potential att växa och bygga ett framgångsrikt bolag. Konceptet ger entreprenörerna de rätta verktygen för att snabbare växa och uppnå tillväxt. På Företagsfabriken erhåller företagaren kvalificerad affärsutveckling, finansiella, tekniska och kommersiella nätverk samt en kreativ tillväxtmiljö med tillhörande kontorsservice.

Företagsfabriken i Kronoberg AB finns placerad i Videum Science Park och ägs av Regionförbundet södra Småland, Videum AB och Linneus University Development.

www.foretagsfabriken.se