​Lärande lunch om hur sinnen påverkar ett köpbeslut

Fredagen den 20 november hålls, som en programpunkt under Global Entrepreneurship Week, en forskarlunch i Videum Science Park med Linnéuniversitetets professor Bertil Hultén. Rubriken är Sinnesmarknadsföring - Är det möjligt för ett varumärke att med hjälp av de fem sinnena utveckla sinnesupplevelser som påverkar kundernas köpbeslut?”

Bertil Hultén är professor i sinnesmarknadsföring vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet. Han betraktas som en ledande pionjär inom området och bedriver forskning tillsammans med svenska företag och universitet såväl i Sverige som internationellt. Forskarlunchen behandlar hur ett varumärke med hjälp av sensoriska stimuli - hur det ser ut, hörs, luktar, känns och smakar - uppfattas och påverkar köpare.

Bertil Hulténs bok "Sinnesmarknadsföring" tilldelades hederspris vid utdelningen av årets marknadsföringsbok tidigare i höst. En tidigare utgåva av boken blev utsedd till Årets marknadsföringsbok 2008.

DATUM 20 november 2015
TID klockan 12.00–13.30
PLATS Videum Science Park, Mötesplats Delta, Framtidsvägen 16, Växjö

Journalister är välkomna att lyssna på föreläsningen, dock kan det vara ont om sittplatser då trycket på biljetterna varit stort och lokalen blir nära fullsatt.

OM Forskarluncher
Videum Science Park håller i samarbete med Linnéuniversitetet forskarluncher ett par gånger varje termin. Syftet är att knyta kontakter och att hitta synergieffekter mellan pågående forskningsprojekt och uppslag till nya intressanta samarbeten. Denna forskarlunch är den sista för året och har varit öppen för såväl hyresgäster i Videum Science Park, intresserade studenter, universitetsanställda och övrigt näringsliv.

OM Global Entrepreneurship Week
Forskarlunchen är en del i veckoprogrammet för Global Entrepreneurship Week (GEW) i Växjö. Programmet under GEW i Växjö och Kalmar samordnas av Linnéuniversitetet, Drivhuset, Företagsfabriken, Kalmar Science Park och Videum Science Park. GEW är en manifestation för entreprenörskap och 2014 medverkade 150 länder för att lyfta fram betydelsen av entreprenörskap och innovation. Mer om GEW på www.lnu.se/gew och www.gew.se