​Linnéregionens nya labbmiljö i Videum Science Park

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2019 07:04 CEST

På veckans Forskarlunch presenteras en ny labbmiljö som håller på att ta form genom ett samarbete mellan Videum Science Park, Linnéuniversitetet och näringslivet i regionen.

Marcelo Milrad (professor vid institutionen för datavetenskap och medieteknik) och Robert Unt (affärschef Videum Science Park) förklarar behovet av ett innovationslabb med framtidens interaktionstekniker och möjligheterna för företag, organisationer och akademi att nyttja och samverka inom den nya miljön.

Intresset för Forskarlunchen har varit stort och det kommer att vara närmare fullsatt i den största möteslokalen i Videum Science Park.

DATUM och TID torsdagen den 26 september klockan 12.00-13.30
PLATS Videum Science Park, Framtidsvägen 14, Växjö

Media är välkomna att närvara.

Forskarluncher
Forskarlunchen är ett samarbete mellan Videum Science Park och Linnéuniversitetet. Aktuella forskningsföredrag hålls med efterföljande lunch och diskussion. Syftet är att knyta kontakter och att hitta synergieffekter mellan forskningsprojekt och ge uppslag till nya intressanta samarbeten mellan akademi, näringsliv och offentlig sektor.

VIDEUM AB - ett utvecklingsbolag, en science park och ett fastighetsbolag i teknisk framkant

Videum är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster. Videum Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter.

Det andra är att Videum äger och förvaltar 100 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Runt om på campus och i Videum Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk i en vacker grön miljö.

Kommentarer (0)

Kommentera