​Näringslivsutvecklare från Tingsryd till Företagsfabrikens nysatsning

Företagsfabriken välkomnar Sebastian Bocaciu som verksamhetsledare för vår nysatsning Bravo Entrepreneurial Hub. Det är en dynamisk och kreativ arbetsplats för företagare i startskedet. Bravo Hub öppnar dörren till nätverk av erfarenhetsutbyte samtidigt som det är en innovativ ombytlig mötesplats.

”En nyckel till framgång med sitt företag hittar man i mötet mellan människor. Därför ser jag verkligen fram emot att vara med och skapa en dynamisk miljö dit företagare i Kronobergs län kan komma och vara en del av”, säger Sebastian Bocaciu.

Sebastian kommer närmast från en tjänst som näringslivsutvecklare i Tingsryd kommun. Han har en bred bakgrund, både inom egenföretagande, affärsutveckling, försäljning och marknadsföring.

”Målet med Bravo Hub är entreprenörskap, innovation och att skapa en plats där dagens och morgondagens företagare samlas, inspireras, samverkar och utvecklas.” fortsätter Sebastian.

Bravo Entrepreneurial Hub kommer att bestå av den kultur som skapas i mötet mellan företagare och utbytet av erfarenheter dem emellan. Bravo Hub kommer att vara en mötesplats som är full av olika aktiviteter och möten som främjar entreprenörskap. I Bravo Hub får företagare möjlighet att stimuleras och utvecklas i samspråk med andra likasinnade.

”Vi vill skapa en kreativ arbetsplats, där du som driver eget ska ha andra entreprenörer runt omkring dig att bolla tankar och idéer med. Det egna företagandet blir därmed inte så ensamt, som det blir när du sitter hemma.” säger Helena Collin, vd på Företagsfabriken och initiativtagare till Bravo Entrepreneurial Hub.

Sebastian Bocaciu, verksamhetsledare Bravo Entrepreneurial Hub
Företagsfabriken i Kronoberg AB
sebastian.bocaciu@foretagsfabriken.se

Företagsfabriken i Kronoberg - Kvalificerad affärsutveckling till entreprenörer med potential att växa. På Företagsfabriken får företagaren de rätta verktygen för att bygga sitt bolag framgångsrikt. Här erhåller entreprenörer finansiella, tekniska och kommersiella nätverk samt en kreativ tillväxtmiljö med tillhörande kontorsservice. Företagsfabriken i Kronoberg AB finns placerad i Videum Science Park och ägs av Region Kronoberg, Videum AB och Linnaeus University Development. www.foretagsfabriken.se