Nyinvigning av Brygghuset – en strandpärla vid sjön Trummen

Videum har under året renoverat och byggt om det gamla Brygghuset precis vid Trummens strand. Därmed utvecklas miljön för verksamheten på Teleborgs Slott med ett antal nya hotellbäddar och ett café vid vattenbrynet. På fredag är det invigning.

Brygghuset är byggt runt 1900 och Videum blev ägare till det i samband med att man köpte Teleborgs Slott av Växjö kommun år 2000. Brygghuset har en invändig yta på knappt 240 m² och från början fanns här en tvättstuga med torkmöjlighet på övervåningen. I början på 90-talet brann brygghuset ner men restaurerades till nuvarande skick. Huset har i olika omgångar varit uthyrt under längre och kortare perioder, bland annat till Brygghuskören och som förråd, men nu har Videum satsat på en renovering/ombyggnation och en mer långsiktig lösning tillsammans med Maria Runosson, VD på Runosson och CO AB, som är den som driver verksamheten på Teleborgs Slott och som kommer att driva verksamheten i Brygghuset.

Mer information om Brygghuset i bifogad pdf nedan.

Klockan 11.30 fredag 21 september
Lunch för inbjudna med ceremoniell invigning av Videums ordförande Kristina Knöös-Franzén samt historiska anekdoter av Jens Christer Lassen (barnbarnsbarn till Fredrik Bonde, Slottets förste ägare och beställare) som delvis växt upp på Teleborgs slott.

Klockan 14.30 fredag 21 september
Invigningsfika för hyresgäster i Videum Science Park med historiska anekdoter av Jens Christer Lassen som delvis växt upp på Teleborgs slott.

Klockan 11.30 lördag 22 september
Brygghuset öppnar för allmänheten.

Kontakt Videum
David Svensson, VD, david.svensson@videum.se, 0470-72 33 01