​Stort intresse för programmerarnätverket Videum Codeup

På initiativ av Andreas Lundahl och Kevin Sjöberg startar nu Videum Codeup – ett nätverk för alla som är intresserade av programmering. Studenter, hobbyentusiaster och professionella utvecklare kommer att träffas två kvällar i månaden för att lära sig nya saker, träffa likasinnade och arbeta med egna projekt.

- Antalet intresseanmälningar för att vara med i nätverket har varit långt över förväntan, så stort att vi till och med har fått begränsa antalet deltagare vid första träffen, berättar en glad Andreas Lundahl som till vardags är egenkonsult. Flera av de intresserade bor långt ifrån Växjö så vi inser att vår egen törst efter ett nätverk som detta finns i hela regionen.

- Vår region är tät på både IT-företag och IT-kompetens, vilket även avspeglar sig i vår science park där IT är den klart största branschen förklarar Stefan Ronéus som är affärschef för Videum Science Park. IT-arkitekter, mjukvaru- och systemutvecklare spås även ha bästa tänkbara framtidsutsikter på arbetsmarknaden och vi ser nätverket som en del i att hålla regionens IT-kompetens i framkant genom aktiviteter som följer vår devis – idéer föds där människor möts. Till Videum Codeup öppnas även dörren för intresserade som idag inte är hyresgäster i Videum Science Park, vilket ger möjligheter till än fler nya kontakter, samarbeten och kanske sås även ett och annat frö till nya företagsidéer.

- Vi är glada att Videum Science Park direkt på vår förfrågan var så positiva till ett samarbete, säger Kevin Sjöbergsomäven han är egenkonsult och just nu inhyrd på Fortnox. Vår erfarenhet av Videum Science Park är att miljön är den rätta. Här uppmanas till möten mellan såväl människor som företag och vi ser fram emot att nu själva få vara med och forma det nätverk och den inspiration vi har saknat.

Den första träffen hålls i kväll, tisdagen den 3 mars.

Andreas Lundahl, 070-266 5731, mail@andreaslundahl.com
Kevin Sjöberg, 072-562 0096, kevin@kafferegn.se