Videums studentstipendium

Videums studentstipendium

Den 17 april delar Videum ut sina årliga studentstipendier på 10 000 kr resp 7 000 kr. Tillkännagivandet av vem av de två nominerade uppsatserna som får första- resp andrapris sker vid utdelandet. Stipendierna delas ut av Videums ordförande Kristina Knöös-Franzén. Bland femton inkomna bidrag har Videum nominerat dessa två:

John Johansson och Johan Görnebrand
UPPSATS ”A Model for Increasing Profitability of Raw Mill Processes through Effective Maintenance: A Case Study”
MOTIVERING Ett väl genomarbetat examensarbete där modellen för effektivt underhåll kan få betydelse för lönsamhetsutvecklingen i industriella processer.

Jenny Axelsson  och Nicklas Remmegård
UPPSATS ”Makt,beslut och kreativa processer -om byråverksamheten och kunden”
MOTIVERING Genom att studera makt, beslut och kreativa processer har uppsatsskrivarna på ett föredömligt sätt kunnat belysa hur makt förflyttas mellan marknadsbyråer och dess kunder i olika skeden.

Dag och tid onsdag den 17 april ca kl 13.00
(Utdelningen sker som en programpunkt på vår Forskarlunch som pågår mellan klockan 12.00-13.30.)

Plats  Videum Konferens, PG Vejdes väg 29, Växjö

Kontakt studentstipendier
Stefan Uppman (ansvarig affärsutveckling Videum Science Park)
0470-72 33 17, stefan.uppman@videum.se