Almtuna IS

Måns Möllers insamlingsstiftelse Viggo Foundation blir 2017 års välgörenhet på Almtuna IS årliga Välgörenhetsmatch!

Den 4 januari är det äntligen dags för 2017 års Välgörenhetsmatch i Gränbyhallen, Uppsala. Ett event som tack vare partners och sponsorer årligen kan anordnas av ishockeyföreningen Almtuna IS och blir en sen julklapp till hela Uppsala och dess supportrar. Dagen till ära är inträdet till matchen helt gratis och alla intäkter från eventet går till Insamlingsstiftelsen för barn i behov - Viggo Foundation och Almtuna IS.

Ishockeyföreningen Almtuna IS började för 7 år sedan att arbeta med Akademiska sjukhusets barnfond och har under åren bidragit till fonden med lite över 1 miljon kr. Den 4 januari vill de med detta event uppmärksamma barn med npf diagnosers rätt att idrotta!

"Den 4:ejanuari är årets viktigaste match för Almtuna! Kom och upplev den goda stämmningen samtidigt som du bidrar till att barn med autism och andra npf-diagnoser får idrotta tillsammans!"  - Måns Möller

"Vi ser verkligen fram emot att få jobba med Måns och Viggo Foundation. Måns engagemang för de barn som inte har samma möjligheter att idrotta smittar av sig på hela Almtuna och stärker vårt redan stora sociala ansvar. Vi ser även fram emot att få en rolig kväll tillsammans med alla partners på tackmiddagen den 9 feb, det är härligt att kunna bjuda tillbaka med humor och glädja för den insatsen de gör" - Andreas Klingberg, Almtuna IS

Partnerna och sponsorerna blir även ärade på en tackmiddag där de tillsammans med föreningen och Upplandsmotor/Ford tittar på en bortamach på norra Europas största skärm. Och komikern Måns Möller bjuder på show.

För mer info om Välgörenhetsmatchen och Almtuna IS: http://www.almtuna.com/csr/valgorenhetsmatchen

För att kontakta Almtuna IS:
Patric Sandin tel. 0706-468100
Magnus Högman tel. 073-5180291

För mer info eller kontakt med Måns Möller och Viggo Foundation:
Helene Wigren PR & Beyond
mail: helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-752 76 05

Sofia Gallegos Wallgren PR & Beyond
mail: sofia.gallegos.wallgren@prbeyond.se eller tel. 076-893 62 93

Bifogat finns högupplösta pressbilder för nedladdning

För att stödja Välgörenhetsmatchen och Viggo Foundation swischa ett bidrag till:

Almtuna IS
bildades 1932. Från början omfattade föreningen bl a fotboll, bandy och pingis. Ishockeyn togs upp på programmet först 1947. Idag är Almtuna IS en renodlad hockeyförening. Almtuna IS är den mest framgångsrika hockeyföreningen genom tiderna inom Upplands ishockeydistrikt. Utav 59 DM-titlar har Almtuna IS erövrat titeln 28 gånger. På juniorsidan har Almtuna IS vunnit 20 DM-titlar. Den största framgång klubben haft är när Almtuna säsongen 62-63 spelade i den högsta serien vilket idag är elitserien.