Viggo Foundation presenterar 2017 års Bidragsmottagare!

Viggo Foundation presenterar 2017 års Bidragsmottagare!

Viggo Foundation har äran att presentera 2017 års bidragsmottagare! Vi passar även på att tacka alla som ansökt. Nedan kan ni läsa lite om våra olika mottagare och deras verksamheter. Tillsammans kan vi göra skillnad!

Charity Fit
CharityFit är ett värdegrundsbyggande hälsokoncept, en ideell organisation som motiverar och tränar barn och unga för god hälsa, lär dem se sin egen potential och visar att de har möjlighet att göra skillnad i någon annans liv. Genom allsidig och lekfull träning på ett utmanade och roligt sätt ger vi barn och unga en chans att stödja mindre hjälporganisationer.
Läs mer på: www.charityfit.se

NPF Laget i Trestad
En ideell förening som ska ansöka om medlemskap i Svenska Fotbollförbundet. Genom NPF-laget Trestad får alla barn och ungdomar i västra Sverige med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar möjlighet att träna fotboll. NPF Laget utgörs av cirka 55 barn och ungdomar från väst-Sverige och deras föräldrar som träffas en gång i veckan för att spela fotboll.
Läs mer på: NPF Laget Facebook

Aktivis
Aktivis verksamhet går ut på att få barn i behov av särskilt stöd i mer rörelse. Genom idrott, gemenskap och med jämnåriga få ett hälsosammare och bättre liv. Samtidigt kan vi hjälpa föräldrar genom att ge dem en stund av egen tid, tid att göra det de precis just då behöver.
Läs mer på: www.aktivis.se

Team Total
En sektion för barn med funktionsnedsättninar under Huddinge skidklubb. Stående och sittande sedan något år tillbaka har de utökat sin verksamhet med en handikappsektion.
Flera åkare har redan, roligt nog, gjort internationella framgångar.
Läs mer på: http://www.hsk.se/Grupper/TeamTotal

ADHD Hjärtat (NPF Hjärtat FF)
NPF-hjärtat FF -Ett fotbollslag på egna villkor. I samarbete med Skogås-Trångsunds FF startade ett fotbollslag i Skogås för barn med NPF-diagnoser. Här möts de för en stund på fotbollsplanen och får vara precis de underbara superhjältar som de redan är, på lika villkor men ändå på deras egna.
Läs mer på www.adhdhjärtat.se

Det Okända Landslaget
Det okända landslaget är ett landslag för personer med inlärningssvårigheter. Killarna i laget har fått en diagnos före 16 års ålder och har oftast gått i särskola, nu integreras de mer och mer i ordinarie skolverksamhet. De kommer från hela Sverige och spelar oftast fotboll i svenska fotbollsförbundets verksamhet. Internationellt ligger laget under INAS som har hand om all tävlingsverksamhet världen över.
Läs mer på: Det okända landslaget Facebook

Kika på vår hemsida www.viggofoundation.se för mer information om insamlingsstiftelsen!

Vill du stödja oss i vårt arbete med att ge Barn i behov (ADHD, autism, asperger) möjlighet att idrotta får du gärna hjälpa oss med en donation och kan då använda något av följande alternativ:

För att komma i kontakt med Viggo Foundation hör av dig till:
Helene Wigren PR & Beyond mail: helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-752 76 05
Sofia Gallegos Wallgren mail: sofia.gallegos.wallgren@prbeyond.se eller tel. 076-893 62 93