Ålandsfärjans passagerare hjälper till att designa Viking Lines nya fartyg

Viking Line planerar för ett nytt fartyg på rutten Kapellskär-Mariehamn. För att det nya fartyget på bästa möjliga sätt ska tillgodose passagerarnas önskemål, bjuder nu Viking Line in m/s Ålandsfärjans alla passagerare att komma med idéer och synpunkter på hur fartyget ska se ut. Viking Lines nya fartyg ska ersätta m/s Ålandsfärjan, som trafikerat rutten sedan 1987. Fartyget kommer från kölen och upp att byggas enligt de speciella förutsättningar som gäller för att bedriva kortruttstrafik på Ålands hav. Möjligheten att vara med och påverka riktar sig främst till alla Ålandsfärjans passagerare, men även övriga passagerare samt intresserade ur allmänheten är välkomna att lämna in förslag. Detta som komplement till företagets egen erfarenhet och kunskap om de olika kundgruppernas behov. Förslag kan lämnas in fram till och med den 1/3 2007. De bästa idéerna belönas och i vinstpotten finns hotellweekend med teaterbesök, lyxkryssning med Cinderella, med mera. – Våra passagerare och andra som är intresserade av vår verksamhet kan komma med förslag på vad de vill se och uppleva på vårt nya fartyg. Det kan röra sig om allt från restauranger, mat, inredning och barer till butiker, nöjen och service. Alla seriösa förslag kommer att beaktas för att göra fartyget så ändamålsenligt och trevligt som möjligt för de hundratusentals passagerare som reser mellan Kapellskär och Mariehamn varje år, säger Jan Kårström, vd för Viking Line Skandinavien. För att konkret få tag på idéer och synpunkter har Viking Line tagit fram ett formulär som kommer att finnas ombord på Ålandsfärjan och på terminalerna i Kapellskär och Mariehamn. Formuläret kommer också att finnas på hemsidan: www.vikingline.se. För ytterligare information, vänligen kontakta: Helena Kneck, informationsansvarig, Viking Line Skandinavien, tel. 08-452 41 49 alt. 070-452 41 49