Östersjöns hetaste dansgolv fyller tio år – Cinderella firar med nöjesveckor under hela hösten

Nu inleds en stjärnspäckad festhöst på Viking Cinderella. Nöjeskryssaren som fyller tio år på rutten Stockholm-Mariehamn bjuder in till höstens roligaste födelsedagsfirande med specialteman för varje veckodag. Veckorna startar med Cinderella Big Band och fortsätter därefter via dansband och kända artister mot helgens höjdpunkt Golden Hits goes Party.Viking Cinderella som i början av september 2003 inledde sin karriär som nöjeskryssare på sträckanStockholm-Mariehamn, bjuder nu in till ett födelsedagsfirande som räcker ända in i december.

– Vi har under det gångna decenniet haft glädjen att underhålla närmare tio miljoner människor ombordpå Viking Cinderella. Det vill vi fira genom att erbjuda något speciellt för alla som kryssar med oss i höst.Varje veckodag får sin specifika nöjesprofil, vilket gör det ännu lättare att hitta just sin optimala festkväll.säger Gordan Schmidt, produktchef Viking Cinderella.

Nöjesveckan på Cinderella inleds på måndagar med storbandsorkester, glitter och blås. På scenen stårCinderella Big Band, Glenn Miller Orchestra, Leif Kronlunds och gästartister som Siw Malmkvist ochAnn Louise Hanson.På tisdagar och onsdagar kan resenärerna ta sig en svängom till Sveriges bästa dansband, såsom Sten &Stanley, Larz Kristerz, Arvingarna, Barbados, Casanovas, Flamingokvintetten och många fler.Inför helgen höjs temperaturen ytterligare när torsdagsresenärerna får ta del av live-uppträdanden. Entorsdag i månaden syns artister som exempelvis Rickfors & Ronander, Ebbot från The Soundtrack ofOur Lives, Meja och Kalle Moraeus.

På fredagar och lördagar blir det så dags att slå klackarna i taket tillsammans med Stockholms partyhusnummer ett, Golden Hits. Dj Gretchen och de senaste hitsen underhåller helgpubliken ända in på småtimmarna.Därefter avrundas nöjesveckan med söndagsåterhämtning i form av spa, shopping och slowcruise – tilltonerna av dansband som Kindbergs, Barbados och Date.

Utöver det stjärnspäckade nöjesutbudet kommer Cinderella att firas genom att fartyget dekoreras ifärgerna rött och guld. Födelsedagsfärgerna går igen i allt från en specialframtagen Cinderella Celebration-logotyp till temadekorer och detaljer i personalens klädsel. Resenärerna kan också avnjuta Celebration-menyer och speciella Celebration-drinkar både i restaurang och bar.

Axplock ur nöjesveckan på Viking Cinderella

Måndagar: Cinderella Big Band, Leif Kronlunds, Ballroom Big Band, Glenn Miller Orchestra och gästartister somAnita Berggren, Ingmar Nordström Janne Landegren, Anders Berglund Siw Malmkvist och Ann-Louise Hanson

Tisdagar och onsdagar: Dansband såsom Jontez, Jannez, Micke Ahlgrens, Claes Lövgrens, Blender, Kindbergs,Date, Callinas, Voize, Flamingokvintetten, Martinez, Fernandoz, Sten & Stanley, Donnez, Titaniz, Carina Jaarnek, Arvingarna, Anders Berglund, Streaplers, Thorleif Torstensson, Larz-Kristerz, Elisas, Mats Bergmans, Scotts, BlackJack, Barbados, Wizex, Lasse Sigfridsson, Casanovas, Drifters, Shanes, Sannex, Perikles, Matz Bladhs, och Titanix.Dessutom erbjuds kändisbingo på tisdagar och Tony Irvings dansskola där en ny dans står på schemat en onsdag i månaden.

Torsdagar: Cinderella Live med Rickfors & Ronander, Ebbot & Meja, Robert Wells, Kalle Moraeus, Bobby Kimball,Tommy Denander, Kee Marcello och Ralf Gyllenhammar

Fredagar och lördagar: Golden Hits goes Party och Dj Gretchen, Pink Hink, Månsson Allstars, Smalare än Thord, Partypistolerna, och Stöldgods

Söndagar: Dansbanden Kindbergs, Blender, Date, Voize, Scotts, Barbados, Sannex och PeriklesNöjesveckorna på Viking Cinderella pågår mellan den 1 september och den 12 december.

Viking Line är ett nordiskt företag som länkar samman länderna runt Östersjön genom att bedriva en miljömässigt hållbar, regelbunden och lönsam passagerar- och frakttrafik. Vi strävar efter att leverera oslagbara upplevelser till alla våra gäster genom att erbjuda kryssningar, konferens- och ruttresor i en trivsam miljö till våra destinationer. Vår flotta består av fartygen Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS och Viking Grace.