Över 500 förslag från allmänheten till Viking Lines nya fartyg

Viking Line har fått in över 500 förslag med idéer och synpunkter på hur Viking Lines nya fartyg, Viking ADCC, för rutten Mariehamn-Kapellskär skall se ut. Svaren som har analyserats av bolagets ledning har berört såväl fartygets fysiska layout som restaurangkoncept och övriga koncept ombord. Målsättningen är att den slutliga utformningen av fartyget på bästa möjliga sätt ska motsvara behoven hos de olika kundgrupper som reser på denna rutt. Formulären har samlats in på Åland, i Sverige, på M/S Ålandsfärjan och via Viking Lines hemsidor. Från Sverige kom 370 förslag, från Åland 90, övriga Finland 15, Norge 25, Danmark 1 och Tyskland 1. – Antalet förslag överträffade våra förväntningar med råge och vi har läst igenom samtliga formulär med stort intresse. En hel del av idéerna som samlats in kommer vi även att kunna använda på våra övriga fartyg. Många av förslagen innehöll omfattande och genomarbetade beskrivningar. Det var inte lätt att välja ut vinnare bland förslagen, men några av idéerna kommer vi verkligen att ha stor nytta av i framtiden. Än så länge vill vi inte gå in och avslöja några detaljer. Det får bli en överraskning när fartyget inleder sin trafik, säger Kaj Jansson, projektledare på Viking Line. Följande tre vinnare får välja mellan alternativen Teaterweekend för två, Lyxkryssning med Cinderella inklusive måltider och spabehandlingar, eller Reguljärresor med Viking Line: 1:a pris (får även följa med på premiärturen): Stefan Söderlund, Mariehamn, Åland 2:a pris: Patrik Lejnell, Åkersberga, Sverige 3:e pris: Hansi Karppinen, Stockholm, Sverige 4-10:e pris (kryssningsvinster): Elsbet Jansson, Jomala, Åland Claes Mannerfelt, Lidingö, Sverige Marina Mattsson, Sund, Åland Bild på Viking ADCC Marja-Liisa Halonen Adamsson, Tyresö, Sverige Stefan Ödegården, Järfälla, Sverige Maria Nilsson, Avesta, Sverige Johanna Sjölund, Trångsund, Sverige För ytterligare information, vänligen kontakta: Boris Ekman, vVd, tel: +358 18 27 000 Kaj Jansson, projektchef, tel: +358 18 27 000