Premiär för efterfrågad champagne- och vinmässa

Premiär för efterfrågad champagne- och vinmässa

I september anordnar Viking Line en champagne- och vinmässa ombord på kryssningsfartyget Viking Cinderella. Under mässan kommer världsledande vinhus,däribland Moët Hennessy, Bottega och Veuve Clicquot erbjuda provsmakningar avflertalet viner som inte går att finna i Systembolagets sortiment.

Försäljningen av vin och champagne ombord på Viking Lines fartyg har ökat konstant de senaste åren. Baraunder fjolårets sommarmånader sålde Viking Line totalt 240 000 liter mousserande vin. För att möta intressetbland vinintresserade resenärer anordnar nu Viking Line Österjöns första champagne- och vinmässa, som gårav stapeln den 11 september och 12 september. Kryssningarna erbjuder vin- och champagneprovningar och iCinderellas restaurang Seaview serveras en exklusiv fyrarättersmeny.

Ett stort antal medverkande vinhus, flera hundra sorters viner/champagne och upp till nio masterclassföreläsareerbjuds per kryssning. Det finns även möjlighet att förbättra sina vinkunskaper ytterligare ochsamtidigt få tillfället att testa ett brett utbud av både vin och champagne. Ta tillfället i akt att lyssna tillvinhuset Moët Hennessys föreläsning om allt man behöver veta om champagne. Eller för den riktigevinentusiasten - förboka en masterclass med tillhörande vinprovning.

– Försäljningen av viner och champagne ombord på våra fartyg har ökat konstant och så även intresset för deädla dryckerna. Vi har sedan flera år tillbaka anordnat välbesökta whiskeymässor som är rankade bland de tiobästa i världen. Många av våra gäster är äkta gourmander och de har efterfrågat kryssningar med fokus på matoch dryck. Därför är vi mycket glada över att nu kunna erbjuda våra resenärer en champagne- och vinmässaombord på Cinderella, där gästerna även kan njuta av en kulinarisk matupplevelse, säger Gordan Schmidt,Produktchef på Viking Line.

Mässan håller till i Nöjescaféet och är öppen kl. 18-22 under utresan samt under kl. 10-13 på återresan.Cinderella avgår från Stockholm kl. 18:00 och är tillbaka nästa dag kl. 15:30.

Bland annat medverkar följande vinhus ombord:

Laurent-Perrier
Franck Bonville