Rusning efter biljetter till julkryssningarna: Rekordstort intresse för julbord och julshopping på Viking Line

I dag är det julbordspremiär hos Viking Line. Redan nu är det rusning till julkryssningarna och bokningstakten för platser på fartygens julbord är rekordartad. Årets julaftonskryssningar med M/S Viking Cinderella till Mariehamn och med M/S Gabriella till Åbo är snart slutsålda, och till shoppingkryssningen till Tallinn med Cinderella återstår endast ett hundratal platser. I dag slår Viking Line upp dörrarna till årets julbord på samtliga sju fartyg, Redan nu märks ett enormt intresse för att gå loss på julens läckerheter, och under de kommande veckorna serveras närmare 200 000 julbord ombord. Bokningarna har slagit alla rekord och Cinderellas exklusiva restaurang ”Skärgårdskrogen” är redan fullbokad på flera avgångar. Platserna på kryssningen till julmarknaden i Tallinn med Cinderella den 21 december, är på väg att ta slut. Den traditionella julaftonskryssningen med Cinderella är redan fullbokad. På julaftonskryssningen till julstaden Åbo finns dock fortfarande biljetter kvar. – Det är ett oerhört uppsving jämfört med tidigare år. Vi har antagligen det förmånligaste julbordet i förhållande till antalet rätter, både i landet och på Östersjön och det är eftertraktat av många. I fjol dukade vi fram julbord till över 180 000 passagerare men allt tyder på att det blir många fler julbordsresenärer i år. Dessutom har ännu fler passagerare märkt att det går att fynda julklappar i taxfreebutikerna, från goda drycker och rökverk till smycken, parfym, accessoarer och kläder, säger Helena Kneck, informationsansvarig på Viking Line. På rutterna mellan Sverige och Finland serveras en blandning av svenskt-finskt julbord och på sträckan Kapellskär-Mariehamn (M/S Ålandsfärjan, i trafik från 23/11) bjuds det på åländska julrätter. På Cinderella blir det som vanligt ett traditionellt, svenskt julbord samt ett mer exklusivt julbord i Skärgårdskrogen, för 390 kronor. Priset för julbordet inklusive dryck i Viking Buffet är från 212 kronor beroende på fartyg och rutt. För mer information om Viking Lines julbordsutbud, besök: www.vikingline.se För ytterligare information, vänligen kontakta: Helena Kneck, informationsansvarig, Viking Line Skandinavien AB, tel. 08-452 41 49 alt. 070-452 41 49