Spaverksamheten hos Viking Line stor succé - Cinderella Spa firar med nyheter och förmånliga priser

Svenska spadrottningen Kerstin Florians nya vapen mot ålderstecken är en Caviarbehandling. Den superlyxiga ansiktsbehandlingen erbjuds på Viking Cinderella, enda kryssningsfartyget i världen med Kerstin Florian-konceptet ombord. Succén med Cinderella Spa firas nu med 20 procents rabatt på utvalda behandlingar. Priserna på både behandlingar och spaprodukter ombord är alltid minst 25 procent lägre än motsvarande i land. Utöver de redan prisvärda skattefria priserna, firar Viking Line nu med att ge 20 procents rabatt på 50-minutersbehandlingar samt på badritualen under avresekvällen. Cinderella Spa, som erbjuder 25 olika behandlingar, drivs efter svenska Kerstin Florians världsberömda spakoncept. Kronjuvelen är ett behandlingsrum som ser ut som en samekåta. Sedan januari 2005 finns världens andra samekåta i spamiljö på Cinderella Spa. Behandlingarna i samekåtan inramas av stämningsskapande dofter i en annorlunda miljö där ljus, ljud, inredning samt behagliga dofter bidrar till en oförglömlig upplevelse. I samekåtan avnjuter spakunderna numera den nya caviarbehandlingen. Denna exklusiva behandling pågår under 90 minuter och baseras på Kerstin Florians nya serie Signature Line. Här ingår exklusiva caviarprodukter som tillsammans med kraftfulla antioxidanter tillför näringsämnen som stärker huden och motverkar ålderstecken. I samekåtan ges också den hittills mest efterfrågade behandlingen ombord, den 90 minuter långa totalupplevelsen Samezen. Kerstin Florians Badritual är mycket efterfrågad. Badritualen utför gästen själv, enligt instruktioner som erhålls tillsammans med ett Kerstin Florian-produktkit värt cirka 200 kronor. Konceptet med att i entréavgiften erbjuda en härlig badritual är unikt för Cinderella Spa. – Intresset för våra spabehandlingar har överträffat våra förväntningar. Det vill vi fira med extra förmånliga behandlingspriser avresekvällar. Och det är jättekul att allt fler manliga besökare verkar ha hittat till oss på Cinderella Spa. Idag är en tredje del av våra gäster män, säger Stig Pernell, Spa Director på Viking Cinderella. Se vidare: www.vikingline.se/cinderella För ytterligare information, vänligen kontakta: Helena Kneck, informationsansvarig,Viking Line Skandinavien, tel.08-452 4149 alt. 070-4524149