Stjärnspäckad nöjeshöst på Viking Lines Cinderella

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2007 11:00 CEST

Stjärnspäckad nöjeshöst på Viking Lines Cinderella – Sahara Hotnights, Bosse Larsson och Nationalteatern går till sjöss Under hösten uppträder mer än 350 svenska och utländska artister på Viking Lines fartyg, från kända rockband och DJs till orkestrar och pubtrubadurer. Artister som Markoolio, Sunblock, Sahara Hotnights, Dag Vag och Bonnie Tyler kliver ombord under höstens många kryssningar. – Tillsammans med god mat och dryck är bra underhållning en av de främsta anledningarna till att folk väljer att resa med våra fartyg på Östersjön. Vi lägger oerhört mycket kraft på att kunna bjuda på Östersjöns bästa underhållning, och nöjeshösten 2007 är inget undantag. Det finns något för alla smaker i vårt nöjesutbud, säger Jan Kårström, vd för Viking Line Skandinavien. Det lyckade samarbetet med det internationella nöjeskonceptet B-LIVE fortsätter, och under hösten uppträder bland annat Markoolio och Oh Laura (20/10), Sahara Hotnights (17/11) och Andreas Johnson och Giri (29/12) på Viking Cinderella. Samarbetet med radiostationerna Rockklassiker, Vinyl 107 och Studio 107,5 fortsätter också, med tre kryssningar där passagerarna bjuds på den bästa hårdrocken, 60-talsrocken respektive discon. Nedan följer ett axplock ur nöjeskalendern för hösten 2007: Kända gästartister inom jazz, rock och pop: Under hösten gästas Viking Line av flera olika svenska och internationella stjärnor, exempelvis The Drifters (13/9), The Troggs (27/9 och 27/12), Trudy Kerr (29/9), Lasse Berghagen (8/10), Bonnie Tyler (18/10), Smokie (25/10), Nationalteatern (10/11), Dag Vag (10/11), Roffe Wikström (10/11 och 11/11), Ronnie Gardiner All Stars (19/11), rocklegenden John Leyton (24/11) samt The Searchers (27/12). Nöjesvågen, två dagars musikkryssning den 21/10 Cinderella kastar loss på en tvådagars musikfest, tillsammans med nöjesbranschens främsta produktionsbolag. Ombord finns en stor samling av etablerade artister och nya talanger som exempelvis Basic Element, Dhani, Sannex, Sara Varga, och Sunblock. Ulf Elfving talkshow För fjärde året i rad bjuder Ulf Elfving in kända gäster till sin talkshow ombord på Cinderella. Ulf Elfving Talkshow går till sjöss tisdagarna den 11/9, 23/10, 20/11 samt 4/12. Nytt allsångstema ombord Allsångslegenden Bosse Larsson leder tillsammans med fartygets egen kryssningsvärd Per Nyberg skönsången på Cinderellas allsångsaftnar denna höst. Allsångskryssningarna sker den 10/9, 8/10, 5/11, 26/11 och 11/12. För en komplett kalender över nöjesutbudet, besök: www.vikingline.se För ytterligare information, vänligen kontakta: Helena Kneck, informationsansvarig, Viking Line Skandinavien, tel. 08-452 41 49, alt 070-452 41 49