Viking Grace första fartyget med Bath and Body Works

Viking Grace första fartyget med Bath and Body Works

Nu lanserar Viking Line som första rederi i världen den amerikanska skönhetsvårdserien Bath and Body Works ombord på flaggskeppet Viking Grace. BBW får en egen shop-in-shop i den stora taxfree-butiken med populära produkter såsom duschtvålar, krämer, parfymer och aromatiska oljor. Viking Line blir först i Finland om att erbjuda varumärket, i Sverige finns produkterna sedan tidigare endast på Arlanda flygplats.

Bath and Body Works är ett högkvalitativt varumärke för skönhetsvård med över 1 600 butiker i främst USA och Kanada. I Europa finns produkterna sedan tidigare på Arlanda flygplats och i Polen.

­–­ Genom att lansera Bath and Body Works fortsätter vi vår strategi att leverera efterfrågad internationell skönhetsvård på Viking Grace. Shopping är en viktig del av kryssningsupplevelsen och vi vill överraska och inspirera resenärerna genom att kontinuerligt uppdatera och bredda vårt utbud, säger Tapani Kauhanen, marknadsdirektör Viking Line Skandinavien.

Genom att bygga en så kallad shop-in-shop itaxfree-butiken på Viking Grace ges produkterna från Bath and Body Works eget utrymme med lockande skyltning. Viking Line kommer att sälja produkter från varumärket som spänner över duschtvålar och krämer till spa-produkter och aromatiska oljor. BBWs bäst säljande serie Signature med bland annat body lotion, mist, EDT, shower gel och body butter kommer att ingå i utbudet. Produkterna är riktade till både kvinnor och män.

– Skönhetsserien från Bath and Body Works är väldigt populär bland USA-besökare som gärna köper med en stor mängd av sortimentet hem. Nu behöver man inte resa långt för att komma över sina favoriter, säger Eva Rehnström, Purchasing and Sales Manager Beauty & Fashion på Viking Line.

Viking Line lanserar Bath and Body Works den första veckan i november och produkterna kommer endast att finnas ombord på Viking Grace. Bath and Body Works ägs av L Brands som även äger det populära varumärket Victoria’s Secret. Läs mer om BBW.

Eva Rehnström, Purchasing and Sales Manager Beauty & Fashion Viking Line Finland.
+358 18 270 00.

Viking Line är ett nordiskt företag som länkar samman länderna runt Östersjön genom att bedriva en miljömässigt hållbar, regelbunden passagerar- och frakttrafik.