Viking Line lanserar The Coco Loco Experience

Viking Line lanserar The Coco Loco Experience

På fredag den 1 februari slås portarna upp till en sprakande ny helgupplevelse på Östersjöns största nöjeskryssare Viking Cinderella. The Coco Loco Experience är ett underhållningskoncept med allt från pumpande musik och lasershow till konfettiregn och hisnande luftakrobatik som varje fredag- och lördagkväll kommer att slå gästerna med häpnad. Under våren äntrar även stjärnartister som Little Jinder, Hoffmaestro och Oscar Zia den maffiga konsertscenen i nattklubben Étage.

Varje kväll avgår nöjeskryssaren Viking Cinderella från Stadsgråden i Stockholm till Mariehamn på Åland och tillbaka. Nu rivstartar det nya året med en helgupplevelse som heter duga, när The Coco Loco Experience tar över Cinderellas nattklubb Étage tillsammans med populära artister som Little Jinder, Hoffmaestro och Oscar Zia.

– Vi ser fram emot att kunna bjuda på en upplevelse långt utöver det vanliga. Genom åren har våra gäster kunnat hitta allt från glittrande shower och uppträdanden till konserter i världsklass hos oss. Nu tar vi nattklubbsupplevelsen steget längre och får Östersjön att gunga i takt till något som varken kan beskrivas som en traditionell show eller ett artistuppträdande i vanlig bemärkelse. The Coco Loco Experience är helt enkelt framtidens underhållning som måste upplevas på plats, säger Gordan Schmidt, produktchef Viking Cinderella.

The Coco Loco Experience är utvecklat och producerat av Viking Line i samarbete med produktionsbolaget 2Entertain. Världspremiären äger rum på Viking Cinderella fredag den 1 februari och kan därefter upplevas varje helg under våren. Utvalda kvällar uppträder dessutom Sveriges populäraste artister ombord.

För den som vill slappna av efter en härlig kväll i Étage lanserar Cinderella också ett nytt spakoncept tillsammans med det tyska spamärket Babor.

Prisexempel Partyklipp inklusive del i insideshytt, välkomstdrink, Svenska Kocklandslagets buffémiddag och The Coco Loco Experience: 634 kr. För mer information om vårens alla artister och uppträdanden, se vikingline.se.

Ett urval av vårens artister på Viking Cinderella:

Januari

1/6: Panetoz
6/6: Tommy Körberg
8/6: E-Type

För mer information, vänligen kontakta:
Gordan Schmidt, produktchef Viking Cinderella
gordan.schmidt@vikingline.com, 08-452 41 30

Eleonora Hansi, informationschef Viking Line Skandinavien
eleonora.hansi@vikingline.com, 08-452 41 41

Viking Line Skandinavien är det marknadsledande varumärket i passagerartrafiken på Östersjön med trafik mellan Finland, Åland och Sverige samt mellan Finland och Estland. Rederiet erbjuder passagerartrafik, rekreation samt frakttransporter med fartygen Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS samt Viking Grace. Koncernen omsätter ca 504 miljoner euro. Den årliga trafikvolymen uppgår till 6,5 miljoner passagerare och ca 119 500 fraktenheter. Läs mer på www.vikingline.se.