Nytt namn på företaget - Vikingsoda blir Intellifood

Vi har bytt namn, nu heter vi Intellifood Sweden AB.

Avsikten med namnbytet är att det ska avspegla karaktären på det breddade sortiment som kommer att finnas att tillgå hos oss framöver. Flera nya leverantörer är redan kontrakterade och vartefter produkterna blir tillgängliga publicerar vi information om detta i form av pressmeddelanden och på hemsidan. Hela portföljen med kolsyreprodukter, som ända sedan 2009 marknadsförts under varumärket Vikingsoda, finns självfallet kvar i sortimentet.

Som det nya namnet antyder vill vi tillhandahålla produkter för den växande grupp av människor som gör intelligenta val av vad de konsumerar, som aktivt söker produkter för minsta möjliga belastning på miljön och produkter som är nyttiga och bra för den personliga hälsan och välbefinnandet. Att göra sitt bubbelvatten hemma i stället för att köpa vatten i PET-flaskor är bra exempel på ett intelligent val för att minimera belastningen på miljön.

För mer information kontakta Mats Thörnblad, VD: 08-55 11 26 50.

• intellifood

Läs mer på www.intellifood.se