Japanskt mästerverk i svensk butikskedja

I vår värld och i vår verklighet blir köket mer och mer som vardagsrummet. Köket har länge varit alla festers mittpunkt. Matlagning är inte längre en trend. Det är en livsstil och matlagningskunskaper är något att vara stolt över. Vi vet att de rätta verktygen behövs i köket. Ett bevis för att vi har de rätta verktygen är att vi har fler kända kockar än någon annan på vår sida.

PRESSMEDDELANDE

Kockarnas favoritkniv nr 1, MAC, får en bredare distribution via Electrolux Home.

Fr.o.m. 2011-01-01 finns MAC med i Electrolux Homebutikernas sortiment. I dagsläget finns kniven att tillgå i flera av kedjans butiker och alla butiker har kniven i sitt beställningssortiment. Det innebär att kniven har en rikstäckande distributionskanal.

Förvisso har MAC funnits på den svenska marknaden en längre tid, men samarbetet med Homebutikerna innebär att kniven får en bredare distribution.

MAC är en av de professionella kockarnas mest eftertraktade knivar. Den svenska kocken Paul Svensson använder kniven, likaså internationella kockar som Gordon Ramsey och Jamie Oliver syns ofta med MAC i sin hand.

I vår tid tar gemene man matlagningen på allvar och man börjar utrusta sig som proffsen. Vi har märkt ett stor efterfrågan på professionella knivar Att varumärket MAC står högt i kurs syns även på sökordsstatistiken för vår hemsida.

MAC har två knivserier. Den ena är smidda knivar i den högre priskategorin, den andra är en enklare variant med ett lägre pris. Båda varianterna finns hos Electrolux Home, även om vissa knivar är beställningsvara.

Åhléns City är en annan återförsäljare av MAC. De har sålt kniven med stor framgång en längre tid. Det finns även en hel del webbutiker som säljer MAC. Senast i raden att ta in MAC i sitt sortiment är Vassaknivar. men även prokök, tretti, Cleancut, Lyckas med mat, m.fl. har kniven i sitt ordinarie sortiment.

• vassaknivar
  • electrolux home