ViktVäktarna lanserar sin första globala kampanj någonsin

ViktVäktarna lanserar sin första globala kampanj någonsinTotalt 650 000 dollar kommer att doneras till välgörenhet för att sprida hälsa världen över

Weight Watchers International meddelar idag att man för första gången i företagets historia lanserar en global sommarkampanj för att lyfta friheten med nya programmet ViktVäktarna Flex. Weight Watchers – i Sverige ViktVäktarna – vill visa att det går att njuta av mat och umgänge med familj och vänner under sommaren – samtidigt som man utvecklar hälsosamma vanor.

En viktig del av kampanjen är att göra hälsa och välbefinnande mer tillgängligt för alla. Under kampanjen samarbetar Weight Watchers med WE – en organisation med syfte att just “göra gott”. WE ger verktygen som krävs för att på olika sätt agera på lokala och globala behov. Weight Watchers kommer även att stötta den ideella organisationen Wholesome Wave, ett ideellt företag som ger familjer som lever i fattigdom möjligheten att köpa frukt och grönsaker till låga priser. Under 12 veckor i sommar kommer Weight Watchers globalt att donera totalt 650 000 dollar till dessa ideella organisationer för att stödja dem i arbetet att göra hälsa tillgängligt för människor över hela världen.

Med kampanjen "Summer of Impact" bryter ViktVäktarna ny mark på flera plan: dels är det första gången någonsin som företaget genomför en global marknadsföringskampanj driven av en central idé och som visas på samma sätt över alla marknader. Det är också första gången man lanserar en helt integrerad kampanj under sommaren. Detta går helt i linje med ViktVäktarnas nya strategiska vision som tillkännagavs i februari 2018: att göra hälsa tillgängligt för alla och att inspirera till hälsosamma vanor i det verkliga livet.

- Historiskt sett har vi fokuserat på vintersäsongen eftersom man är som mest motiverad att ta tag i sin hälsa kring nyår. Men vi vet också att människor vill leva hälsosamt oavsett säsong och vill därför visa att ViktVäktarna är en stark hälsopartner året runt, säger Ulrika Ennen, marknadsdirektör på ViktVäktarna.

Den integrerade globala kampanjen sprids i TV, digitalt, via eCRM samt genom sociala medier och PR.

Under kampanjen sänker ViktVäktarna ribban att bjuda in familj och vänner att också ta tag i sina hälsovanor: när en medlembjuder in en vän får båda en gratismånad till sitt medlemskap.

För mer information om kampanjen, kontakta:
Ulrika Ennen, marknadsdirektör på ViktVäktarna, ulrika.ennen@viktvaktarna.se, 073 364 15 74

Om ViktVäktarna:
ViktVäktarna, internationellt kallat Weight Watchers, är ett globalt hälsoföretag och världens ledande kommersiella viktminskningsmetod. Vi inspirerar miljontals människor till hälsosamma vanor i vardagen. Med vår digitala tjänst och genom personliga möten tar ViktVäktarnas medlemmar del av en hållbar livsstil som omfattar nyttig mat, fysiska aktiviteter och ett positivt sätt att tänka. Med mer än fem decenniers erfarenhet av att skapa communities och en stark expertis inom beteendevetenskap strävar vi efter att inspirera till god hälsa för alla. För att läsa mer om ViktVäktarna och vår syn på en hälsosam livsstil, besök www.viktväktarna.se