ViktVäktarna stödjer Cancerfonden

ViktVäktarna har beslutat att stödja det viktiga arbete som Cancerfonden driver genom att skänka 20 000 kronor till årets Rosa bandet-kampanj.

Varje år får 58 000 personer i Sverige en cancerdiagnos.

Det går att minska risken att drabbas av cancer genom att göra medvetna livsstilsval, som att äta hälsosamt, motionera regelbundet och avstå från tobak och oaktsamt solande.

Men den som insjuknat i cancer kan inte välja bort sin sjukdom. Den som insjuknat i cancer är beroende av att företag och privatpersoner fortsätter att stödja den forskning, kunskapsspridning och det påverkansarbete som inte bara gör att färre drabbas utan också att fler överlever.

Cancerfondens vision är att besegra cancer. Redan idag blir 65 procent av alla cancerdrabbade botade och många andra kan leva med cancern som en ”kronisk” sjukdom.

ViktVäktarna har beslutat att stödja det viktiga arbete som Cancerfonden driver genom att skänka 20 000 kronor till årets Rosa bandet-kampanj.

Källa: www.cancerfonden.se

Ulrika Ennen, marknadsdirektör på ViktVäktarna, ulrika.ennen@viktvaktarna.se, 073 364 15 74

Om ViktVäktarna:

I Sverige har två miljoner svenskar minskat sin vikt med hjälp av ViktVäktarna sedan 1972. ViktVäktarna erbjuder en effektiv metod för att uppnå en hållbar viktminskning som innebär att man får äta allt – men inte alltid. ViktVäktarna följer de svenska näringsrekommendationerna. Kostprogrammet bygger på en vetenskapligt beprövad metod med grundpelarna mat, motion, motivation, och möten. Läs mer på: viktvaktarna.se