Regnfritt stjärterum gör gott för hjärterum

Höst, regn, rusk och blöta cykelsadlar. En vardag för många. Men inte så länge till: Med start i oktober syns Wettex® i ny svid. Den klassiska diskduken pryds under hösten med små hjärtan, som berättar att 50 öre av varje såld förpackning går till forskning om hjärtinfarkt. Men mönstret berättar också en annan historia: Den om regnfria stjärterum.

Låt hjärtat vara med på cykelturen i höst. Wettex stödjer under hösten Hjärt-Lungfonden och ger konsumenten möjlighet att på ett litet, men mycket viktigt sätt, bidra till att få fler hjärtan att klappa längre.

En blöt cykelsadel är ett vanligt problem för många under hösten, men en Wettex under sadeln löser uppgiften snabbt. Wettex suger hela 15 gånger sin egen vikt, och passar utmärkt som problemlösare för alla cyklister som lever efter devisen: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

– De flesta ser nog Wettex främst som en städprodukt, men svenskt höstväder bjuder upp till innovation. Wettex passar för alla tillfällen där blött och vått ska bort, säger Petra Lamorell, marknadschef för Wettex i Norden.

Fler torra stjärterum bidrar till fler friska hjärterum
Hjärt-Lungfonden samlar in och fördelar pengar till medicinsk forskning om hjärta, kärl och lungsjukdomar. Arbetet finansieras uteslutande av pengar och gåvor från enskilda människor och företag. Genom att köpa en förpackning av Wettex Ltd, bidrar konsumenten med 50 öre till Hjärt-Lungfonden för forskning om hjärtinfarkt.

Wettex Ltd finns i butik från början av oktober, rekommenderat pris är ca 16.90 kronor och diskduken säljs i fyrpack.

100 % biologiskt nedbrytbar
Wettex är en ren naturprodukt och består till 100 procent av biologiskt nedbrytbart material; bomull och cellulosa. Färgerna som används vid tillverkningen är vattenbaserade. En Wettex bryts ner i komposten och blir en naturlig del av kretsloppet på ungefär 6 veckor.

Titta på bilder här, Flickr: http://www.flickr.com/photos/wettex/sets/72157624798587107/
Eller på Facebook: ”Vi som torkar cykelsadeln med Wettex”

Petra Lamorell, Nordisk marknadschef, e-post: petra.lamorell@fhp-ww.com

• wettex

Freudenberg Household Products AB (FHP) är ett dotterbolag till tyska Freudenberg Group. FHP tillverkar och markandsför högkvalitativa hushålls och städprodukter för professionella användare och privata konsumenter. I produktportföljen ingår märken som Vileda®, O´Cedar® och Wettex®. Produktionen av Wettex® produkter sker sedan starten 1949 i Norrköping. Där tillverkas 200 miljoner diskdukar om året, lagda på rad räcker det ett varv runt jorden.

Linda Håkansson

Presskontakt Marknadskoordinator 040-669 50 03