Pressmeddelande -

Städa för livet! Wettex® och Vileda® - stolt partner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj för 9.e året i rad.

Att stödja Rosa Bandet-kampanjen är för oss på Freudenberg Home Cleaning Solutions AB lika självklart som att alla måste städa säger ”Jochum Nordenström, Marketing Manager Nordic Consumer”.

Wettex® och Vileda® har under flera år varit en stolt partner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och har sedan 2008 donerat ca 4 miljoner kronor genom försäljning av rosa produkter. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under oktober månad och syftar till att bekämpa cancer genom att finansiera forskning, sprida kunskap om bröstcancer samt bedriva påverkansarbete.

Årets produkter består av en begränsad upplaga av Wettex och vår mest sålda mopp, UltraMax flatmopp och hink med urvridare, i rosa tappning. Vi skänker mellan en och tio kronor per sålt enhet till Cancerfonden och i år satsar vi på att kunna donera ca 600 000 kr. Samtidigt hjälper vi till att sprida information om cancerforskningens viktiga arbete på vår Facebooksida Vileda Sverige, där du också hittar inspiration till att göra städning roligare och mer effektivt.

Wettex®, den klassiska svenska uppfinningen, har funnits i våra hushåll i över 65 år och har genom åren gjort sig känd för sin enastående uppsugningsförmåga, hela 15 gånger sin egen vikt. Wettex® är dessutom 100 procent naturlig och bryts ner i komposten efter ca 6 veckor. Vileda® UltraMax är Sveriges mest omtyckta mikrofibermopp och är, tack vare hinkens urvridningssystem, unik i sitt slag.

De rosa produkterna finns i välsorterade dagligvarubutiker under oktober månad.

• rosabandet
  • wettex
  • cancerfonden
  • mikrofibermopp
  • rosa

Freudenberg Home & Cleaning Solutions AB (FHCS) är ett dotterbolag till tyska Freudenberg Group. FHCS tillverkar och marknadsför högkvalitativa städprodukter för professionella användare och privata konsumenter. I produktportföljen ingår märken som Vileda®, O´Cedar® och Wettex®. Produktionen av Wettex® sker sedan starten 1949 i Norrköping. Där tillverkas 200 miljoner diskdukar om året, lagda på rad räcker det ett varv runt jorden.

Linda Håkansson

Presskontakt Marknadskoordinator 040-669 50 03