Gallringsdagarna i Tidaholm 23-24 september

Nu på fredag och lördag den 23-24 september är det Gallringsdagarna i Tidaholm, två viktiga DEMO-skogsdagar där man har möjlighet att ta del av Vimeks gallringskoncept och alla dess fördelar.

Gallringsdagarna är ett praktiskt demoarrangemang där skogsägare och andra skogsintresserade kan jämföra resultatet när ett antal olika maskinkoncept används för att gallra ett ungskogsbestånd, och besökarna kommer få se hur det gallrade beståndet ser ut samt jämföra hur mycket tid som gått åt på varje maskinkoncept. Ogallrade referensytor kommer också att finnas för varje gallringskoncept.

Kom och ta del av Vimek och övriga gallringsmaskiner, diskutera gallring och dess utförande med andra skogsägare, tillverkare, demonstratörer och maskinförare. Jämför de olika gallringarna.

När:
Fredag och lördag den 23-24 september 2016
kl 10:00-16:00, båda dagarna.

Var:
Strax söder om Tidaholm i västra Götalands län.

Läs mer på:

• Industri, tillverkning

Vimek är en marknadsledande tillverkare av lätta maskiner för det skonsamma skogsbruket. Företaget, med anor från början av 1900-talet, beläget i Vindeln i Västerbotten, omsätter drygt 60 mkr, och har ca 20 medarbetare. Vimek har återförsäljare runt om i Sverige samt i ett flertal andra länder runt om i världen. Vimek ingår i Cranab Group (Cranab, Slagkraft, Vimek och Bracke Forest) som samverkar för att vara världsledande inom hållbart skogsbruk, från plantering till slutlig hantering. Cranab Group har totalt ca 200 anställda.