Dags igen för Föreningsdagen på Vimpeln/ICA Maxi

På lördag 1/10 är det dags igen för den stora Föreningsdagen på Vimpeln. Föreningsdagen arrangeras av ICA Maxi Alingsås och 20-talet föreningar kommer deltaga och visa upp sig själva. Föreningsdagen syftar till att visa upp det fina föreningslivet som Alingsås har. ICA Maxi har alltid varit en god kraft i samhället och sponsrar föreningslivet med ca 1 miljon kronor årligen.

Flera nyheter!
I år innehåller Föreningsdagen flera nyheter som till exempel att hela arrangemanget kommer använda den södra parkeringen som eventyta. Här bygger föreningarna upp sina "montrar" och en stor scen kommer att byggas upp.

Konferencier
En annan nyhet är att dagen kommer "styras upp" av en konferencier, och det är Fredrik Beckman som är mannen som har fått det uppdaget och han kommer intervjua och underhålla alla besökare under dagen.

Magnus Haggren, Alingsås Kommundirektör
Vid invigningen av Föreningsdagen så kommer Alingsås Kommundirektör, Magnus Haggren att säga några väl valda ord om Alingsås och det kommer säkert några frågor från konferenciern Fredrik Beckman.

Föreningskampen
Ännu en nyhet för i år är Föreningskampen där föreningarna får välja ut representanter som kommer att tävla mot varandra i tre deltävlingar, i prispotten finns bland annat ett kundvagnsrace inne på ICA Maxi där det gäller att plocka så mycket varor som möjligt under en viss tid.

Vinner någon förening 15000kr?
Ica Maxi har även ett lotterihjul som nyhet i år. Föreningarna får en chans att snurra på hjulet där det finns flera belöningar men stjärnvinsten på 15000 kr är nog den som känns mest lockande att vinna!

Föreningarna får 10% av försäljningen!
Som en extra bonus så ger ICA Maxi föreningarna 10% av summan som föreningarnas medlemmar handlar för.

Idrottsprofiler på scenen
Alingsås har producerat flera idrottsprofiler som både blivit världsmästare och spelat i landslag. Några av dem är tillbaka i sin hemort och blir intervjuade på scenen.

Föreningsdagen är en välbesökt tillställning och uppskattningsvis 8000-10000 personer kommer att besöka Vimpeln denna dag!

Det känns upplagt för en festlig dag i den fantastiska staden Alingsås!

För mer info om Föreningsdagen, kontakta:
Christian Melin, Marknadschef ICA Maxi Alingsås

• segling
  • golf

• Alingsås

Vimpeln är ett handelshus, beläget bredvid Ica Maxi i Alingsås, som öppnade våren 2014. Handelshuset är drygt 20 000 kvm stort och är byggt i Alingsås gamla bomullsväveri från 1906. Vimpeln kommer även att upprätta omkring 120 privatbostäder på byggnadens södra sida. Ulf och Claes Melin är entreprenörerna bakom handelshuset Vimpeln, där deras ICA Maxi-butik också är belägen. Familjen Melin har drivit handel i Alingsås i tre generationer. Och efter snart 30 år med butikshandel på orten och de senaste 10 åren med ICA Maxi har bröderna nu utvidgat verksamheten med handelshuset Vimpeln.

Henrik Melin

Presskontakt Centrumledare Marknadsföring och evenemang på Vimpeln 0730-83 87 77