Många rosor till Vimpelns butiker

I mars 2014 slog handelshuset Vimpeln upp dörrarna i Alingsås med 16 butiker, restaurang och gym. Det blev ett lyckosamt år med drygt 2,6 miljoner besökare och ett stort antal butiker som fått utmärkelser i interna undersökningar, slagit försäljningsrekord och tilldelats rosor i den lokala pressen.

Phone House och Clas Ohlson är två av de butiker som tilldelats flera rosor av alingsåsborna i lokalpressen under året.

"Vi känner oss väldigt uppskattade av alingsåsborna och är väldigt nöjda med besöksutvecklingen på Vimpeln", säger Mikael Andreasson, butikschef på Clas Ohlson. "Därför vågar vi nu utveckla butiken och butikssortimentet med bland annat vvs-produkter och ett bredare sortiment på bygg."

"Vi har haft en väldigt bra start och har på kort tid fått väldigt många nöjda kunder och även många stamkunder", säger Michael Thorup, butikschef på Phone House, Alingsås.

Vimpeln och dess butiker arbetar nu vidare för att bibehålla den goda servicenivån och den positiva försäljningsutvecklingen under 2015. Under våren planeras flera spännande aktiviteter, med störst fokus på 1-årsjubileet helgen den 27-29 mars.

För mer information om Vimpeln, besöksstatisk och utmärkelser under 2014, vänligen kontakta Henrik Melin, Centrumledare, Vimpeln

Epost:henrik.melin@vimpelnalingsas.se

• shopping
  • detaljhandel
  • nöjda kunder
  • dagens ros
  • ulf melin
  • claes melin
  • köpcentrum
  • evenemang
  • ediths kök
  • clas ohlson
  • phone house
  • familj
  • jubileum

Vimpeln är ett handelshus, beläget bredvid Ica Maxi i Alingsås, som öppnade våren 2014. Handelshuset är drygt 20 000 kvm stort och är byggt i Alingsås gamla bomullsväveri från 1906. Vimpeln kommer även att upprätta omkring 120 privatbostäder på byggnadens södra sida. Ulf och Claes Melin är entreprenörerna bakom handelshuset Vimpeln, där deras ICA Maxi-butik också är belägen. Familjen Melin har drivit handel i Alingsås i tre generationer. Och efter snart 30 år med butikshandel på orten och de senaste 10 åren med ICA Maxi har bröderna nu utvidgat verksamheten med handelshuset Vimpeln.