Vinia lanserar ny webb - En konsumentvänlig importörssida tar form!

Sedan årskiftet har vi på Vinia arbetat med att bygga en ny webb så att den bättre anpassats till nya medier men framför allt för att vi ska kunna förmedla ett så högt värde för alla våra besökare som möjligt. Genom ett snabbt och lätt gränssnitt blir upplevelsen smidig och är helt anpassad efter vilket medie användaren ansluter sig via.

Sidan är responsiv vilket innebär att den anpassar sig efter vilket format användaren ansluter med.

"Vi märker att de som besöker oss, på alla de vinmässor vi arbetar på, har ett oerhört intresse kring vin och vinets värld. Vi ville göra det möjligt att sprida vår kunskap om vin genom vår nya web på samma sätt som vi förmedlar detta på mässor och samtidigt ta hjälp av digitalisering och teknikens möjligheter att skapa mervärden kring ett vin"

Samtliga produktsidor har även en dropboxlänk där journalister snabbt kommer åt högupplösta bilder eller mer information om våra produkter och producenter.

Producentsidorna är nu kompleterade med en dynamisk karta som visar producentens aktuella läge samt filmer som visar en närmre bild av vilka som står bakom våra viner.

Vi har även skiljt produktsidorna från vår nya upplevelseblogg som fått namnet vin och vänner. Vin och vänner besår av ett antal olika delar:

• Recept – klassiska och moderna trendrätter, alltid med bra vinmatchning
  • Snabba fest- och mingeltips
  • Vinprovning – testa vin med oss!
  • Vinkunskap – måste ett vin luftas, och hur är det med det här med socker i vin?
  • Winehacks – lär dig att turbokyla sommarens rosévin och att ta bort en ful vinfläck
  • Livet som vinimportör – följ vårt arbete hos producenterna och i vardagen

Trotts en dold lansering så har ändå nästan 20 000 besökare besökt vår nya webb och vi kommer kompletera med mycket matnyttigt och utveckla webben för att alltid ligga i framkant inom digitala medier.

Under hösten börjar inspelningar av interaktiva vinprovningar tillsammans med oss samt en utveckling av producentsidorna.

Syftet med webben är att den ska fungera som vår kommunikationshubb i alla de kanaler vi finns i.

Vi tar tacksamt emot feedback, ris och ros gällande användarvänlighet!

Mvh Team Vinia

• vinimportör