Premiär för ny guidad tur i Karlskrona!

Lagom till start för högsäsong i Sveriges soligaste stad, lanserar Visit Karlskrona sin nya stadsvandring, "Karlskrona på 60 minuter - en stadspromenad i spännande världsarvsmiljöer, bland offentlig konst och kända landmärken".

"Vår erfarenhet är att det finns behov av en kortare guidad tur, som ger besökarna en introduktion till Karlskrona. Tanken är att turen ska inspirera till att boka andra turer senare under besöket eller vid nästa tillfälle", berättar Malin Hagberg-Andersson, ansvarig för guidade turer på Visit Karlskrona.

"Vi önskade även att göra det enkelt för invånare och lokala företag att rekommendera och hänvisa till en stadsvandring. Därför kommer turen att genomföras vid samma tid, varje dag, sju dagar i veckan under perioden 1 juni till 31 september", säger turistchef Terje Pedersen. Det kommer även att erbjudas en egen guidning på engelska.

Turen utgår från Karlskrona Turistbyrå, ingen föranmälan krävs och vandringen genomförs oavsett antal anmälda och oavsett väder.

"Nu kan vi erbjuda våra besökare hela spektret av guidade turer, om man vill vandra, åka Citytåg, skärgårdsbåt, cykla, paddla eller komma med egen buss", säger en nöjd turistchef.

På självaste Nationaldagen arrangerar Visit Karlskrona "Guideturens Dag" och erbjuder då att utan kostnad uppleva den nya stadsvandringen.

För bokning: www.visitkarlskrona.se eller karlskrona.arrivalguides.com

För mer information:
Malin Hagberg-Andersson,0455-303491