Pressmeddelande -

Vinnarna utsedda i Grand Travel Award 2014 - VisitDenmark bästa utländska turistbyrå, igen!

För åttonde året i rad och, och 16:e gången totalt, vann VisitDenmark första pris i kategorin ”Bästa utländska Turistbyrå” på Grand Travel Award på Grand Hotel. På resebranschens egen Oscarsgala – Grand Travel Award – delades igår kväll ut priser till rese- och turistnäringens duktigaste aktörer.

Grand Travel Award gick av stapeln igår 13 februari på Grand Hotel i Stockholm. Det var 22:a året som resebranschtidningen Travel News och resebranschen arrangerade resebranschens egen ”Oscarsgala”.

Ca 600 resebyråanställda och lika många från övriga resebranschen betygsätter, de av en jury, nominerade företagen utifrån tre kriterier: produkt, service & support och marknadsföring. De med högst medelbetyg utses som vinnare. Undersökningen genomfördes av Fürst Scandinavian Research.
I kategorin ”Bästa utländska turistbyrå” vann Danmarks turistbyrå – VisitDenmark – i konkurrens med Norges och Tysklands turistbyrå.

- Det här är åttonde året i rad vi vinner och 16:e gången totalt – vi tar det som ett kvitto på att vi gör rätt. Extra roligt att Danmarks turistbyrå vinner med tanke på att Danmark är svenskarnas semesterland nummer 1. Jag vill rikta ett särskilt tack till mina professionella kollegor och alla de som har röstat på oss igen, säger Peter Krusborg, chef på VisitDenmark.

www.travelnews.se

www.grandtravelawards.se

Ytterligare information:Kontakta Agneta Åstrand, pressansvarig på VisitDenmark i Sverige, på mobiltelefon0708-85 54 28, eller via e-mail: aaa@visitdenmark.com.

www.visitdenmark.se

• grand travel award 2014
  • visitdenmark sverige
  • turistbyrå
  • danmark

VisitDenmark är Danmarks nationella turismorganisation med uppgift att informera om och marknadsföra Danmark på prioriterade utländska marknader, för närvarande nio stycken varav Sverige är en. VisitDenmark i Sverige har kontor i Stockholm.

Clara Larsson

Presskontakt Pr- och marknadskoordinator +46-73 935 68 45