THE COLOR RUN I LINKÖPING 9 MAJ - BILJETTSLÄPP IDAG

THE COLOR RUN I LINKÖPING 9 MAJ - BILJETTSLÄPP IDAG

The Color Run, "The Happiest 5K on the planet", är en tävling där alla är vinnare med endast två regler: Du ska ha vita kläder vid start - När du når mållinjen skall du vara täckt i färg!The Color Run är skapat för glädje och gemenskap – inte för att tävla. Alla får vara med, ung som gammal, långsam som snabb.

I år är kommer The Color Run till Linköping och idag klockan 10.00 släpps biljetterna till denna färgfyllda tävling!

Må bra, var dig själv och ha roligt

Vi har ingen tidtagning – vi har färgfest istället! Med andra ord, vi springer för att det är roligt inte för att komma först. Vid varje kilometermarkering kastas det färg över deltagarna och spelas musik. Vid mållinjen kulminerar detta i en enorm färgexplosion och fest. DJ’s serverar sommarens skönaste beats till tusentals deltagarna som kommer vara täckta i ett hav av färger från topp till tå.

Sedan det första loppet 2012 har The Color Run växt från ca 50 events och 600 000 deltagare till mer än 100 events och över 1 miljon deltagare år 2014.

Det är inte bara ett lopp, det är också den färggladaste festen på jorden. I och med att rörelsen växt har trender skapas runt om i världen. Som att springa i tyllkjol och solglasögon, eller klä ut sig på sitt alldeles egna vis. Även hur man tar sig fram sina 5 km: hoppa, krypa, rulla, rusa… Vi välkomnar all kreativitet och individualitet.

Delta i årets färggladaste serotoninfest. Vår hyllning till hälsa, glädje och gemenskap. Passa på att göra detta till ett tillfälle att göra något tillsammans med era nära och kära, fotbollslag eller arbetsgrupp. Ni är alla varmt välkomna och vi längtar efter att få se er på startlinjen 2015!

För mer information:

Johan Janson, Arenabolaget, 013-190 00 10, johan.janson@arenabolaget.se
Anna Elvira Svensson, The Color Run Nordic, +45 60 13 21 66, anna.elvira@thecolorrun.com