Höstens stjärnor är här!

Arenabolaget har glädjen att presentera en höst som saknar motstycke när det gäller evenemangsutbudet. Aldrig har Linköping som arena kunnat erbjuda ett så brett och spännande program när det gäller konserter, mässor och shower. Förutom stora föreställningar blir det dessutom ett antal biljettsläpp till några av de större evenemangen för våren däribland Disney on Ice som kommer tillbaka till Linköping i februari.

- Vi är mycket nöjda med höstens program framförallt för att den innehåller alltifrån det stora publika till det lilla intima när det gäller underhållning, säger Anna Runesson, Marknadschef på Arenabolaget i Linköping.

En av höstens absoluta höjdpunkter är naturligtvis världsartisten José Carreras, känd för den stora allmänheten som en av de tre tenorerna. Den 20 november gör han under sin pågående världsturné ett stopp i Linköping, där han uppträder tillsammans med Norrköpings Symfoniorkester.

Dessförinnan är det dags för shower i form av Lena+Orup och Ladies Night på Cloetta Center.

Countryfestivalen återkommer till Konsert & Kongress den 1 november med inga mindre än Kikki Danielsson ochCalaisa på repertoaren. Smaka på östgötamat uppmanas vi göra den 11 oktober, då den årliga mässan med lokala matpoducenter presenterar sina läckerheter och årets Östgötakock koras.

Som om det inte vore nogblir julen en evenmangstidatt lämna plats åt i kalendern.
Den 28 november brakar det loss med Christmas with... ett antal av Sveriges främsta artister följt av Sissels julkonsert på Konsert & Kongress och Jul i Folkton med artister som Ale Möller och Sofia Karlsson.

Och för den som inte nöjer sig med jultoner islutet av åreterbjuds Schlager-yra, melodiös powermetal med Sabaton och skatepunk med Örebroarna Millencolin i Campushallen på universitetsområdet.

-Vi hoppas naturligtvis attdet i höstens program finns något för alla och att Linköpingborna kännerstolthet över det som händerpåstadens alla arenor, avslutar Anna Runesson.

Ladda ner pdf med höstens evenemangskalender genom att klicka här.

För ytterligare information och frågor:
Anna Runesson, Marknads- och Säljchef Arenabolaget i Linköping AB, 013-1900042 eller anna.runesson@arenabolaget.se