Linköping Konsert & Kongress 30 år - Öppet hus 29 april

Linköping Konsert & Kongress 30 år - Öppet hus 29 april

Linköping Konsert & Kongress firar 30 år av upplevelser, möten, känslor, kultur och festtillfällen. Under dagen blickar vi tillbaka på vad som hänt under vår livstid- men självklart tittar vi även framåt mot en spännande framtid. Välkommen under dagen och ta del av vårt utbud under firandet!

Lördag den 29 april är Linköping Konsert & Kongress fyllt av aktiviteter 10:00-16:00.

• Vill du testa på att vara ljud- eller ljustekniker? Kanske hur det känns att hålla i kameran på en plåtning? Eller är du intresserad av att göra 3D-animationer? Kom och få en inblick bakom tekniken och kunskapen som behövs för en konsert!
  • Kulturskolans dansgrupp i ledning av Petra Kardell visar upp olika dansstilar.
  • Hur är det att vara DJ? Prova på att vara DJ för en stund. Elsas hus finns på plats och lär ut tekniken kring mixning med mera.
  • Pyssla med butiken Medmera. Kom och dekorera en figur med den härliga leran Foam clay. Vi har allt för en mysig och härlig pysselstund tillsammans med familjen.
  • Göthe Andersson, fd kommunalråd för socialdemokraterna i Linköpings kommun mellan 1972 och 1991, håller tillsammans med Visit Linköping & Co:s VD Johan Rustan ett föredrag om husets historia och framtid.
  • Majas Alfabetssånger, allsång till den rika klangen av en stor orkester! Fri entré, biljett hämtas på Linköping Konsert & Kongress.
  • Vi avslutar dagen i Backstage med uppträdande av Jeremie King.

Fullständigt program hittar du här

Franz Jäger goes Linköping
Den populära nattklubben Franz Jäger från Norrköping intar nu Linköping för första gången.
Tema: Största hitsen från de senaste 30 åren. Både 80-, 90, och 2000-talsmusik utlovas. DJ:s: Mashuplab och Emma Hasselrot. Två dansgolv. Ålder 25 +.

Om Franz Jäger
Franz Jäger har varit det mest populära nattklubbsalternativet i Norrköping de senaste fem åren för de som fyllt 25 år. Ledorden är lyxigt, lekfullt och världsbäst gärna med olika teman för varje arrangemang.

För mer information:
Projektledare Malin Danielsson, 013-190 00 13, malin.danielsson@konsertkongress.se