MILJÖMÄRKT EVENT I LINKÖPING

MILJÖMÄRKT EVENT I LINKÖPING

Den 28-29 oktober 2014 arrangeras för andra året i rad eventet Mötesplats Idrott och destination i Sverige. Detta år är vi stolta över att kunna presentera att mötet äger rum på Konsert & Kongress i Linköping där Arenabolaget utifrån sitt miljöarbete fått eventet godkänt som ett Miljömärkt Event.

Bakom Miljömärkt Event står Stiftelsen Håll Sverige Rent. För att bli godkänt som ett Miljömärkt Event måste ett antal kriterier uppfyllas. Kriterierna innebär att eventen ska minska miljöpåverkan och reducera resursförbrukningen. Arenabolaget har uppfyllt samtliga kriterier och arbetar ständigt utifrån dessa förutsättningar i sitt dagliga miljöarbete.

Andra event som tidigare har fått märkningen är bland annat Vasaloppet, Malmöfestivalen och mötet Gröna Ideér i Helsingborg.

-  Vi på Arenabolaget är väldigt stolta över att kunna presentera vårt första miljömärkta event. Det är ytterligare ett kvitto på att det hållbara miljöarbete som vi dagligen utför håller en utmärkande nivå , säger Joakim Ritzén, försäljningschef på Arenabolaget.

Mötesplats Idrott och destination är en ny mötesplats för svensk idrott och destinationer, som arbetar med att gemensamt samlas kring internationella idrottsevenemang.  Arrangör är Centrum för Idrottsevenemang, detta år arrangeras mötet i samarbete med Arenabolaget, Linköpings kommun och East Sweden Convention Bureau.  Förra året deltog drygt 75 personer från destinationer och specialidrottsförbund. På mötesplatsen deltar även Arenabolaget.

Arenabolaget har sedan tidigare miljömärkningen Green Key för anläggningen Konsert & Kongress och miljömärket Svanen för Konsert & Kongress Bistro.

-  Vi kommer fortsatt att arbeta lika enhetligt med vårt miljöarbete inom Arenabolaget. Vi kommer självklart även att jobba för att få fler event miljömärkta för att hela tiden säkerställa att vi lever upp till våra miljömål inom hela vår verksamhet, säger Joakim Ritzén.

Presskontakt:
Joakim Ritzén, Försäljningschef Arenabolaget, 013-190 00 54, joakim.ritzen@arenabolaget.se