Google byter namn!

Google har flera plattformar för att hantera annonsering, nu väljer man att uppdatera sin produktportfölj, byta namn på produkterna och slå ihop vissa av dem till bättre och kraftfullare verktyg för annonsering.

Produkterna kommer att samlas enligt följande:

• Adwords byter namn till Google Ads.
  • DoubleClick annonseringsprodukter och Analytics 360 slås ihop till Google Marketing Platform.
  • Doubleclick for publishers och DoubleClick Ad Exchange samlas under varumärket Google Ad Manager.

Detta berättade Sridhar Ramaswamy på Google under en pressträff på tisdagen. Googles produkter för annonsering har utvecklats väldigt mycket de senaste 20 åren och det här är ett sätt att underlätta för användarna att förstå vilken produkt de skall använda.

Avancerade produkter

Googles annonseringsprodukter har blivit långt mer avancerade än när de lanserades och sammanslagningen av dem förbättrar kundnyttan. Ett exempel är Doubleclick och Analytics 360, kunder som på egen hand har integrerat dem får bättre resultat än de som inte har integrerat. Det är därför vi har slagit ihop de båda plattformarna till ett mycket kraftfullare verktyg vilket gör det betydligt enklare och snabbare att utvärdera resultatet av annonseringen.

Visits och Google

Visits har mycket lång erfarenhet av Googles annonseringsprodukter och vi arbetar i mycket nära samarbete med Google runt annonseringslösningar för våra kunder. Vi erbjuder allt från sökordsannonsering i Adwords (Google Ads) till annonsering på Youtube och programatics via DoubleClick (Google Marketing Platform). Kontakta oss om du behöver hjälp att synas bättre och öka din försäljning.

• Webbmedia

• google
  • media
  • onlinemarknadsföring
  • seo
  • sem
  • marknadsföring

Vi utgår alltid från att kundens webbplats är kärnan i ett projekt, vi analyserar webbplatsen så att den är optimal utifrån ett sökmotor och användar -perspektiv. Vi har kompetenser inom trafikanalys, SEO, ORM, SEM samt social media, programmering, webbutveckling och djupa kunskaper inom AMP.