Stockholm, än en gång värdstad för världens största diabeteskongress

European Association for the Study of Diabetes (EASD) samlar de främsta experterna inom diabetesforskning för en kongress i Stockholm år 2021. Det är femte gången de väljer staden för sitt möte och den turistekonomiska effekten beräknas uppgå till drygt 225 miljoner kronor.

Valet av Stockholm som mötesstad är resultatet av ett långsiktigt och målmedvetet arbete av Visit Stockholm och Stockholmsmässan, som med stöd av stadens hotell, anläggningar och transportföretag bidragit till att EASD varit mycket nöjda de tidigare gånger de valt att hålla kongressen här.

-Att EASD nu väljer att komma tillbaka till Stockholm en femte gång är ett kvitto på att Stockholm är en väl fungerande stad för stora möten. Det visar också på hur viktigt det är att vi aktörer i Stockholm har ett nära samarbete – det ger resultat, säger Karin Mäntymäki, director Sales & Operations, Visit Stockholm.

Kort om EASD

Kongressen är världens största inom diabetesforskning och lockar drygt 15 000 av världens forskare inom ämnesområdet

Det är 57:e gången konferensen genomförs och femte gången i Stockholm (tidigare år: 1967, 1995, 2010 och 2015)

Den turistekonomiska effekten för Stockholm är drygt 225 miljoner