10% fler internationella gästnätter i Stockholm under september

Stockholms dragningskraft på besökare utanför Europa är fortsatt stark, +18 % under september och +19 % hittills för 2017. Gästnätter från besökare från USA ökade med 21 %.

Gästnätter med besökare i Europa utanför Norden gjorde 7 000, eller 4 %, fler övernattningar än under september förra året. Utvecklingen för besök från USA har varit stark hela sommaren och toppar nu listan över totala antalet gästnätter i Stockholm med nästan 46 000 under september månad.

-Fler direktlinjer ger fler besökare, säger Thomas Andersson, vd för Visit Stockholm. Därför är det en av de saker vi fokuserar på i vårt arbete för att utveckla Stockholm som besöksdestination.

Läs mer i rapporten här.

Om Visit Stockholm

Visit Stockholm är stadens officiella turistorganisation som arbetar med internationell marknadsföring och utveckling av Stockholm som besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Visit Stockholm är ett dotterbolag till Stockholm Business region som är helägt av Stockholms stad.

• undersökning
  • resmål