​Gästnätter: Stockholm ökar 8 procent i mars 2015

Stockholm fortsätter att öka starkt under 2015. Under mars gjordes närmare 870 000 övernattningar på boendeanläggningar i Stockholms län, vilket är en ökning med 8 procent enligt statistik från SCB/ Tillväxtverket. Den största ökningen kommer från internationella gästnätter, framförallt från Europa och utanför Europa.

- Stockholm visar på en stark utveckling under mars, särskilt när det gäller antalet internationella gästnätter. Det är särskilt glädjande att två av våra största utlandsmarknader också står för den största utvecklingen under månaden. Tyskland ökar med 27 procent och Storbritannien med 19 procent, säger Thomas Andersson vd Stockholm Visitors Board

Första kvartalet under 2015 har antalet kommersiella gästnätter i Stockholm ökat med 10 procent jämfört med föregående år.

Läs hela rapporten här

Ann-Charlotte Jönsson, PR Manager, Stockholm Business Region, tel: 08-508 28 507, ann-charlotte.jonsson@stockholm.se