Gästnätter: Stockholm ökar 9 procent i april 2015

Stockholm fortsätter att öka starkt under 2015. Under april gjordes närmare 885 000 övernattningar på boendeanläggningar i Stockholms län, vilket är en ökning med 9 procent enligt statistik från SCB/ Tillväxtverket. Den största ökningen kommer från övriga Sverige och besökare från länder utanför EU.

- Det är glädjande att se att årets fyra första månader visar på stark tillväxt i besöksnäringen. Stockholms attraktionskraft blir allt starkare, samtidigt visar siffrorna på utmaningar med att fortsätta utveckla Stockholm mot utländska närmarknader, säger Thomas Andersson vd Stockholm Visitors Board

Hittills under 2015 har antalet kommersiella gästnätter i Stockholm ökat med 10 procent jämfört med föregående år.

Läs hela rapporten här