Stark inledning på året för Stockholm

Under februari månad registrerades närmare 820 000 gästnätter på kommersiella boendeanläggningar i Stockholms län, vilket är en ökning med 12 %. De utländska övernattningarna ökade under motsvarande period med 19 %.

- Det är glädjande att de två första månaderna visar en fortsatt stark utveckling för Stockholm. Extra positivt är att tillväxttakten av de internationella gästnätterna är fortsatt hög, vilket visar på att Stockholm står sig väl i den internationella konkurrensen, säger Karin Wanngård, finansborgarråd i Stockholms stad.

Flest internationella gäster kommer från Storbritannien, Norge, Tyskland och USA. Den största procentuella ökningen kommer från länder utanför Europa som ökar med sammanlagt 28 procent.

Läs mer i rapporten här

För mer information kontakta

Karin Wanngård: kontakta Tomas Gustavsson, pressekreterare finansroteln, tel: 076-122 91 99

• gästnätter