Stockholm vinnare av Gay life award 2013

Stockholms stad genom Christina Guggenberger, projektledare Stockholm Gay and Lesbian Network inom Stockholm Visitors Board vann utmärkelsen Stockholm Gaylife Award 2013 under QX-Galan under måndagen.

Det är den ideela företagarföreningen Stockholm Gay Life som delar ut priset. Nomineringen lyder:

”Christina Guggenberger har i många år arbetat inom Stockholms Visitors Board för att sätta Stockholm på hbt-kartan och förra året blev hon för det arbetet nominerad som Årets Hetero vid QX GayGala. Att det idoga engagemanget från staden via Guggenberger lett till en ökad gay/hbt-turism har tydligt märkts inte minst på stans gaykrogar och klubbar!”

• hbt-turism

Stockholm Visitors Board (SVB) is the official visitors bureau of Stockholm and fully owned by the City of Stockholm. SVB works to market and develop Stockholm as a travel destination. Our aim is to increase tourism and further promote the Stockholm region as host for corporate meetings, incentive travel, congresses and events. Stockholm Visitors Board is a subsidiary of Stockholm Business Region and owned by the City of Stockholm. The Stockholm region is marketed under the common brand Stockholm - The Capital of Scandinavia www.visitstockholm.com