Stockholms besöksnäring stödjer MinStoraDag

Under TUR-mässan i Göteborg arrangerade utställarna i Stockholmsmontern en reseauktion till förmån för Stiftelsen MinStoraDag, som hjälper svårt sjuka barn att förverkliga sina önskedrömmar. Närmare 50000 kronor samlades in under auktionen.

Under besökardagarna på TUR-mässan i Göteborg arrangerade Stockholmsmontern en reseauktion med fina upplevelsepaket i Stockholm med omnejd. Bland annat kunde man vinna biljetter till Tina Turners konsert i Globen, Weekend i dubbelrum på nya Hotell Skeppsholmen (som öppnar i oktober), men också trerättersmiddagar, show på Wallmans Salonger, Stockholmskort, ArlandaExpress biljetter, övernattningar och skärgårdsturer med mera.

Förtjänsten av auktionen blev 46.200 kronor som nu har lämnats över till Stiftelsen MinStoraDag, vars uppgift är att realisera sina drömupplevelser. TUR-mässan ägde rum mellan 19-22 mars i Göteborg.

Ann-Charlotte Jönsson, presschef, Stockholm Visitors Board,
tel: 08-508 28507, ann-charlotte.jonsson@svb.stockholm.se

Marcus Hammarström, Projektledare för Stockholmsmontern under TUR och Area Manager Sverige, Stockholm Visitors Board, tel: 08-508 28532, marcus.hammarstrom@svb.stockholm.se

Caroline Ramfors, MinStoraDag, tel: 08-660 50 96, caroline.ramfors@minstoradag.org