Pressinbjudan: livesänd videosession om Curators of Sweden på Bambuser

I morgon den 12 oktober samlas för första gången 31 av de 44 svenskar som hittills twittrat på det officiella Sverigekontot @sweden. De ska tillsammans med VisitSweden och Svenska institutet diskutera Sverigebilden på @sweden och hur kontot kan utvecklas 2013. Via livesänd video via Bambuser kommer intresserade världen över att kunna ställa frågor till kuratorerna, VisitSweden och Svenska institutet under en global frågesession.

Medierepresentanter inbjuds att delta via länk och ställa frågor via ett chattflöde. Inloggning på Bambuser (direkt eller via Facebook) behövs för att ställa frågor via livechatten.

Plats: valfri dator med länken http://bambuser.com/node/3114898
Dag: fredag 12 oktober
Tid: mellan 17.45 och 18.30

Följ hela eftermiddagen med hashtaggen #SwedenTweetup på Twitter.

För mer information

Bitte Olsson, Corporate Communications Manager, VisitSweden, tel 0705-25 04 56, bitte.olsson@visitsweden.com

Martina Högberg, pressansvarig, Svenska institutet, tel 073-355 82 12, martina.hogberg@si.se

• curators of sweden