Hundratals unga entreprenörer lockas till Umeå

Hundratals unga entreprenörer lockas till Umeå

Den 3-5 maj arrangerar Young Entrepreneurs of Sweden (YEoS) sin största årliga konferens, YEoS Summit, i Umeå. Ett hundratal unga entreprenörer från hela landet väntas delta under tre dagar med inspiration, kunskapsdelning, trendspaning, workshops och nätverkande.

- "YEoS har funnits som nätverk i över 10 år och har under den tiden växt sig starkt i Stockholm och södra Sverige. Det finns en nyfikenhet på att uppleva Umeå som stad och vi ser framför allt goda möjligheter att berika Umeås unga entreprenörer med möjligheten att bli en del ett skarpt nätverk som fångar upp och boostar de unga entreprenörer som kommit en bit in i sin resa och som vill expandera" säger Fredric Tegebro, Manager på Young Entrepreneurs of Sweden.

- "Vi är glada att YEoS valt att förlägga årets summit just i Umeå. I och med detta får vi möjlighet att visa upp Umeå för många av landets ledande unga entreprenörer, samtidigt som Umeås unga entreprenörer får möjlighet att knyta an till ett starkt nationellt nätverk från blandade branscher och med affärskontakter i hela världen" säger Gabriella Hed Vall, Mötesansvarig Visit Umeå.

Young Entrepreneurs of Sweden (YEoS)
YEoS är en ideell organisation som grundades 2008 med ambitionen att samla och utvecklas Sveriges ledande unga entreprenörer. Medlemmar i organisationen finns i en mängd branscher från hela Sverige och gör affärer över hela världen.

För mer information, kontakta Gabriella Hed-Vall, Mötesansvarig Visit Umeå
+46 (0)70 601 03 57 Gabriella.hed-vall@visitumea.se